ارتش سوریه و همپیمانانش 11 روستای دیگر را در ریف جنوب شرق «ادلب»پس از درگیری شدید با جبهه النصره و گروه های همپیمانش آزاد کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، ستاد تبلیغات جنگ در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش حمله گسترده ای را به مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در ریف جنوبی «حلب» آغاز کردند و به سرعت در حال پیشروی در جنوب منطقه «ابو رویل» هستند.

این ستاد تأکید کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش 11 روستای دیگر را در ریف جنوب شرق «ادلب»پس از درگیری شدید با جبهه النصره و گروه های همپیمانش آزاد کردند.

با آزادی این 11 روستا تعداد روستاها و شهرک های آزاد شده در استان ادلب به بیش از 100 روستا و شهرک رسید.

ستاد تبلیغات جنگ همچنین تأکید کرد که ارتش سوریه و هم پیمانانش به شدت با جبهه النصره و گروه های مرتبط با آن در چندین محور در اطراف فرودگاه نظامی«ابو الظهور»در جنوب ادلب درگیر شدند.

در تحولی دیگر، ارتش سوریه بلوک های جدیدی را در اطراف«کراج الحجز» در شهر«حرستا» در شرق دمشق را از گروه های مسلح بازپس گرفت.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه، اسامی نقاط مبدا حملات هواپیماهای بدون سرنشین به نظامیان روسی در حمیمیم را منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه کراسنایا ازووزدا در این زمینه نوشت که حمله هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه از منطقه کاهش تنش ها در منطقه جنوب غربی در ادلب صورت گرفته است. امروزچهارشنبه این روزنامه به نقل از بیانیه رسمی وزارت دفاع روسیه این خبر را منتشر کرد. 

 

این روزنامه روسی نوشت: هواپیماهای بدون سرنشین از منطقه معزره واقع در بخش جنوب غربی منطقه کاهش تنش ها در  استان ادلب به پایگاه حمیمیم صورت گرفته است. در این منطقه  به نظر می رسد که گروه های به اصطلاح میانه رو حضور دارند. 

 به گزارش وزارت دفاع روسیه، پس از تلاش تروریست ها برای حمله به پایگاه نظامی روسیه در سوریه هیچ کس مجروح نشده و ضرر مالی وارد نشده است.

شب ششم ماه ژانویه تلاش تروریست ها با استفاده از پهپاد برای حمله به پایگاه هوایی حمیمیم و بندر طرطوس، مرکز تدارکات نیروی دریایی با شکست روبرو شد.هیچ یک از نظامیان و تأسیسات نظامی روسیه در حمیمیم آسیب ندیده است وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که 13 پهپاد در این حمله شرکت کردند که همه آنها سرنگون شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.