سخنرانی قدرتمند مجری مطرح تلویزیونی آمریکا در زمینه آزار و اذیت جنسی در گلوب گلدن گلوب، کاندیداتوری او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 و رقابت او با ترامپ را تقویت کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله آمریکایی تایم گزارش داد «اپرا وینفری» مجری تلویزیون و ستاره معروف و پرطرفدار آمریکایی قصد دارد تا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 این کشور نامزد شود.

خود وینفری هنوز این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است، اما رسانه‌ های آمریکا قصد او برای نامزدی را از قول دوستانش در شبکه سی‌ ان‌ ان نقل کرده‌ اند.

برخی رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک دوست نزدیک وینفری که نخواست نامش فاش شود، نوشتند که بلندپروازی سیاسی این مجری تلویزیونی مربوط به امروز نیست و او ماه‌ هاست که تصمیم گرفته تا وارد کارزار سیاسی شده و نامزد ریاست جمهوری آمریکا بشود.

در صفحه توییتر سایت «هالیوود ریپورتر» آمده است که «گراهام استدمن» دوست قدیمی اپرا، خبر مربوط به قصد او برای کاندیداتوری را تایید کرده و گفته است که «این بستگی به نظر مردم دارد ولی او قطعا این کار را انجام خواهد داد.»

سخنگوی اپرا وینفری درخواست مصاحبه شبکه سی‌ ان‌ ان در این زمینه را رد کرد.

 

سخنرانی وینفری، شروع تبلیغات انتخاباتی

این خبر در حالی پخش می‌ شود که وینفری یک سخنرانی پرشور در مراسم «گلدن گلوب» امسال ایراد کرد. او که تهیه‌ کننده، هنرپیشه، مجری و فعال معروفی در آمریکاست، شامگاه یکشنبه هنگام دریافت جایزه مهم گلدن گلوب برای یک عمر کار هنری گفت: «من تحت تاثیر همه زنانی قرار گرفتم که به اندازه کافی قوی و توانا بودند که در مورد مسائل شخصی شان (در رابطه با آزار جنسی) سخن بگویند.»

اشاره او به زنان شرکت‌کننده در مراسم امسال گلدن گلوب بود که به نشانه اعتراض به آزارهای جنسی در هالیوود با لباس‌ های مشکی در مراسم حضور یافتند.

برخی تحلیلگران آمریکایی، این سخنان وینفری را نشانه‌ ای از آغاز تبلیغات او برای حضور در عرصه سیاست و به طور مشخص در رقابت‌ های ریاست جمهوری 2020 در این کشور دانسته‌ اند.

در پی انتشار خبرها در مورد وینفری، «هوگان گیدلی» معاون سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید هم امروز صبح گفت: ترامپ یک بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد.

خبرنگاران همچنین به این موضوع علاقه مند شدند که بدانند آیا ترامپ سخنان اپرا وینفری را روز یکشنبه در شهر «لس آنجلس» شنیده است یا خیر. 

گیدلی اطلاع داد که نمی داند آیا ترامپ این سخنرانی را دیده است یا خیر. ضمن اینکه وی خاطر نشان کرد بدون توجه به اینکه چه کسی با ترامپ در این کارزار مبارزه خواهد کرد ، آنها باید با رئیس جمهوری رقابت کنند که به موفقیت هایی بی سابقه ای در مدت زمان کوتاهی دست یافته و اقتصاد سریعا رشد داشته، فرصت های شغلی ایجاد شده، مالیات ها کاهش یافته و اصلاحات مالیاتی اتفاق افتاده، درآمد ها بیشتر شده و داعش به طور کامل در عراق و سوریه نابود شده است.

 

وجوه مشترک ترامپ و وینفری

هر دوی آنها میلیاردرها هستند و ارزش دارایی هایشان تقریبا برابر است. وینفری با درآمد خالص 2.9 میلیارد دلاری، سومین زن ثروتمند آمریکا در سال 2017 بود. طبق لیست سالانه فوربز، ارزش خالص دارایی ترامپ هم در همان سال 3.1 میلیارد دلار بود: یک امتیاز برای ترامپ.

هر دو شخصیت های رسانه ای هستند و به اندازه کافی شهرت دارند که با یک نام شناخته شوند. وینفری مجری برنامه ای است که 25 سال است در تلویزیون پخش می شود. ترامپ هم ستاره مجموعه ای به نام «کارآموز» بود که در 15 فصل پخش می شد: یک امتیاز برای اپرا.

هر دو در اوایل سال 2009 به توئیتر پیوستند. وینفری، که حساب کاربری خود را در ماه ژانویه راه اندازی کرد، اکنون 41.2 میلیون طرفدار دارد. ترامپ، که دو ماه بعد به آن پیوست، 46.3 میلیون طرفدار در حساب شخصی اش دارد: یک امتیاز برای ترامپ.

هر دو در مطرح کردن خود مهارت دارند. عکس وینفری بر روی جلد هر شماره مجله «د اپرا» که از سال 2000 چاپ شده است و دارای 2.4 میلیون خواننده است، چاپ می شود. ترامپ سه مجله را شروع کرد که هرگز بیش از 200 هزار خواننده جلب نکرد: یک امتیاز برای اپرا.

هر دو برای عموم مردم شناخته شده اند. در نظرسنجی سال 2017 گالوپ، ترامپ به عنوان دومین مرد سرشناس (تحسین شده) آمریکا شناخته شد و 14 درصد از پاسخ دهندگان او را برگزیدند؛ در حالی که وینفری سومین زن تحسین شده در همان سال با 4 درصد آراء انتخاب شد: یک امتیاز برای ترامپ.

هر دوی آنها شانه به شانه هم حرکت می کنند. در نظرسنجی مارس 2017 توسط کوینیپیاک ترامپ حدود 43 محبوبیت و 53 درصد عدم محبوبیت رای دهندگان را به دست آورد. در همان نظرسنجی، وینفری 52 درصد محبوبیت و 23 درصد عدم محبوبیت داشت: یک امتیاز برای اپرا.

هر دوی آنها در انتخاب ریاست جمهوری نقش ایفا کرده اند. وینفری در سال 2008 از «باراک اوباما» حمایت کرد؛ اقدامی که می تواند در پیروزی او در برابر «هیلاری کلینتون» نقش داشته باشد. ترامپ هم در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال 2012 از «میت رامنی» حمایت کرد: امتیازی برابر.

و اکنون هر دو در رسانه ها در مورد کاندیداتوری ریاست جمهوری در حال گمانه زنی هستند. ترامپ به طور عمومی این ایده را در دهه 1980 مطرح کرد. وینفری از دیرباز گفته است علاقه ای به ریاست جمهوری ندارد: امتیاز برابر.

در این امتیاز دهی اپرا 4 امتیازی و ترامپ سه امتیازی شد و دو امتیاز برابر هم وجود داشت.

اگر وینفری در انتخابات 2020 به نمایندگی از دموکرات ها کاندید شود، حتی وجوه اشتراک آنها بیشتر هم خواهد شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.