ادامه تحقیقات درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، دامنه بازجویی ها را به شخص رئیس جمهور آمریکا کشانده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین در گزارشی نوشت: تازه ترین گزارش ها حاکی است که وکلای «دونالد ترامپ» درحال گفت و گو با محققان پرونده روسیه هستند چون گفته می شود این افراد خواستار مصاحبه با رئیس جمهور آمریکا هستند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک منبع مطلع نزدیک به ترامپ نوشته است که «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات پرونده روسیه احتمالا ظرف چند هفته آینده خواهان مصاحبه با ترامپ خواهد شد.

به نوشته واشنگتن پست، آقای مولر احتمال مصاحبه با رئیس جمهور را ابتدا در اواخر ماه دسامبر در ملاقاتی با وکلایش، «جان داد» و «جی سکولو»، مطرح کرد.

این روزنامه به نقل از یکی از اعضای محفل ریاست جمهوری که به شرط فاش نشدن نامش سخن می گفت، نوشت: «این قضیه سریع تر از آنکه خیلی ها تشخیص می دهند، پیش می رود.»

واشنگتن پست و شبکه «ان بی سی» گزارش می دهند که وکلای ترامپ علاقه ای ندارند به او اجازه دهند در یک جلسه رو در رو به سوالات مولر پاسخ دهد و درحال بررسی ارائه پاسخ های کتبی به برخی از سوالات هستند.

به گزارش ان بی سی که از سه فرد نزدیک به موضوع نقل قول می کرد، گفت و گو میان دو طرف مقدماتی و در جریان است. 

در هر صورت هر گونه بازجویی از رئیس جمهور آمریکا - چه کتبی و چه شفاهی - ریسک بالای سیاسی و حقوقی برای او به دنبال دارد.

تیم حقوقی ترامپ هنوز رسما این گزارش ها را تایید نکرده است اما به هر دو رسانه گفت: «کاخ سفید به همکاری کامل با دفتر بازپرس ویژه (رابرت مولر) ادامه می دهد تا امکان به نتیجه رسیدن هرچه سریع تر این روند فراهم شود.»

 کاخ سفید نیز حاضر به تایید یا تکذیب این موضوع نشد که آیا ترامپ با رابرت مولر برای پاسخ دادن به پرسش‌ هایی درباره تبانی احتمالی ستاد تبلیغات او با روسیه در زمان انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2016 دیدار خواهد کرد یا خیر. 

سخنگوی مولر هم از هرگونه تایید تا تکذیب این خبرها خودداری کرده است.

رابرت مولر که زمانی مدیر اف بی آی بود، از سوی وزارت دادگستری مسئول تحقیق درباره احتمال تبانی میان ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ و روسیه در جریان انتخابات 2016 است.

از زمانی که این محققان اتهاماتی را علیه اعضای سابق ستاد انتخاباتی ترامپ مطرح کرده اند، تنش میان مولر و رئیس جمهور افزایش یافته است. دولت ترامپ تبانی با روسیه در جریان انتخابات را تکذیب می کند.

در ماه اکتبر دو دستیار ترامپ در ستاد انتخابات او اذعان کردند به اف بی آی درباره تماس‌ های مکرر خود با میانجی‌ گران روس که برای مقامات روسیه کار می‌ کردند، دروغ گفته اند. آنها همچنین با همکاری با بازجویان موافقت کردند.

رابرت مولر علاوه بر تحقیقات مربوط به روسیه، درباره این موضوع تحقیق می کند که آیا ترامپ و نزدیکانش با اخراج «جیمز کامی» مدیر اف بی آی برای کارشکنی در مسیر عدالت تلاش کرده اند یا نه.

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.