ارتش سوریه و همپیمانانش نزدیک به 84 روستا و شهرک را از 22 اکتبر گذشته بازپس گرفتند که 14 روستا از این تعداد طی بیست و چهارساعت گذشته بازپس گرفته شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رویترز، ارتش سوریه و همپیمانانش به پیشروی سریع خود در استان«ادلب» بزرگترین پایگاه باقی مانده در کنترل گروه های مسلح ادامه دادند و به یک پایگاه مهم نظامی نزدیک شدند که هنوز در اشغال گروه های مسلح است.

نیروهای ارتش سوریه با حمایت همپیمانان خود و پشتیبانی هوایی روسیه توانستند که مناطق وسیعی از شمال شرق استان«حماه» و جنوب استان«ادلب» را از زمان آغاز حمله به این مناطق در اواخر ماه اکتبر آزاد کنند.

نیروهای ارتش سوریه طی روزهای گذشته عملیات نظامی خود را گسترش داد و به سمت فرودگاه نظامی« ابوالظهور» که در سال 2015 به طور کامل به اشغال گروه های مسلح در آمده بود، پیشروی کردند.

یک فرمانده نظامی هوادار دولت سوریه گفت که ارتش سوریه و همپیمانانش قصد دارند که پایگاه نظامی ابوالظهور را بازپس بگیرند.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری روز جمعه اعلام کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش نزدیک به 84 روستا و شهرک را از 22 اکتبر گذشته بازپس گرفتند که 14 روستا از این تعداد طی بیست و چهارساعت گذشته بازپس گرفته شدند.

این دیده بان افزود که حملات هوایی گسترده به مواضع گروه های مسلح باعث شده است که افراد مسلح مجبور به عقب نشینی شوند و این به نیروهای ارتش سوریه اجازه پیشروی سریع را طی هفته گذشته داد.

ارتش سوریه در سال 2015 زمانی که گروه های مسلح شهر ادلب مرکز استان ادلب را به اشغال خود در آوردند کنترل استان ادلب را از دست داد و اکنون این استان تنها استانی است که به طور کامل در کنترل گروه های مسلح است.

گروه اصلی در استان ادلب گروه هیأت تحریر الشام بود که از ائتلافی به رهبری جبهه النصره تشکیل می شود و النصره نیز وابسته به گروه القاعده در سوریه است.

یک منبع نظامی سوری نیز گفت که جبهه النصره و همپیمانانش هدف اصلی عملیات نظامی در شمال شرق حماه و جنوب شرق ادلب هستند.

این منبع به رویترز گفت که عملیات نظامی ارتش ادامه دارد و ارتش پیشروی سریع خود را ادامه می دهد و تلفات تروریست در منطقه بسیار زیاد است.

ادلب از جمله مناطق کاهش تنش است که روسیه به منظور آرام کردن اوضاع و کاهش درگیری ها در غرب سوریه معین کرده است. همچنین ترکیه در شمال استان ادلب نیرو مستقر کرده است.

این منبع نظامی سوری یاد شده در ادامه گفت که اگر مناطق کاهش تنش وجود داشته باشد که ادلب شامل آنهاست این مناطق جبهه النصره را هرگز شامل نمی شود. در واقع جبهه النصره القاعده در سوریه است که به شکل کامل بر ادلب سیطره دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.