رئیس دوره‌ ای شورای امنیت درخواست نماینده آمریکا برای برگزاری نشست فوری در مورد ایران را رد کرده و یادآور شد ضرورتی برای این کار وجود ندارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «خیرات عمروف» نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی را بر عهده دارد، اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل در حال حاضر برنامه ای برای برگزاری نشست در خصوص اوضاع داخلی ایران که شاهد ناآرامی های خیابانی شده، ندارد.

وی تاکید کرد: «در حال حاضر ایران در دستور کار شورای امنیت قرار ندارد. البته اگر هر یک از اعضای شورا تقاضای بررسی این موضوع را مطرح کند، این درخواست بررسی می‌ شود و ما قطعا آمادگی آن را خواهیم داشت تا بر روی این مسئله کار کنیم. ولی این وضعیت در اصل بستگی به توافق اعضای شورای امنیت دارد که در حال حاضر به‌ جز کشور آمریکا، کشور دیگری چنین ضرورتی را ندیده است.»

پیش از این نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه اقدامات و اظهارات مداخله‌ جویانه مقامات این کشور خواستار تشکیل نشست اضطراری در مورد ناآرامی های اخیر در ایران شده بود.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل خواستار تشکیل نشست فوق‌ العاده شورای امنیت سازمان ملل در شهر «نیویورک» و شورای حقوق بشر این سازمان در شهر «ژنو» شده بود.

وی مدعی شد: «ما نباید ساکت بمانیم. مردم ایران در تلاش برای رسیدن به آزادی خود هستند.»

پیش‌ تر «حسن روحانی» رئیس‌ جمهور ایران در واکنش به حمایت‌ های مداخله‌ جویانه‌ مقامات آمریکایی و در راس آنها «دونالد ترامپ» گفته بود که رئیس‌ جمهور آمریکا که چند ماه پیش ملت ایران را تروریست نامیده بود، نمی‌ تواند با مردم ما همدردی کند.

ترامپ طی روزهای اخیر پیام‌ هایی را در توئیتر در حمایت از ناآرامی های ایران منتشر کرده است که اغلب با واکنش منفی کاربران مواجه شده‌ اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.