حکم اعدام در زندان«برج العرب» در غرب شهر ساحلی اسکندریه به اجرا درآمد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رویترز، منابع امنیتی مصری اعلام کردند که دولت مصر امروز سه شنبه حکم اعدام 4 نفر از متهمان یک انفجار در سال 2014 که منجر به کشته شدن سه دانشجوی نظامی شد، را به اجرا درآورد.

این منابع گفتند که حکم اعدام در زندان«برج العرب» در غرب شهر ساحلی اسکندریه به اجرا درآمد.

دادگاه جنایی نظامی در سال 2016 حکم اعدام هفت نفر را در این پرونده صادر کرد که سه نفر از آنها به شکل غیابی محاکمه شدند و پنج نفر دیگر نیز به زندان ابد محاکمه شدند که سه نفر از متهمان به شکل غیابی و دو نفر به شکل حضوری محاکمه شدند که شامل «صلاح الفقی» رئیس دفتر اداری جماعت اخوان المسلمین در «کفر شیخ» و معاونش می شوند. این دادگاه همچنین سه نفر از متهمان دیگر را به شکل غیابی به 15 سال زندان و دو نفر را حضوری به سه سال زندان محکوم کرد.

در ماه ژوئن دادگاه تجدید نظر نظامی در مصر نیز اعتراض به حکم محکومان به شکل حضوری را رد کرد بنابراین حکم نهایی و واجب الاجرا شد.

«عزت غنیم» عضو هیات وکلای دفاع محکومان به خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: افراد مذکور متهم به انفجار در نزدیکی یک میدان ورزشی در شهر کفرالشیخ در سال 2014 که در اثر آن 3 نفر جان باختند، شده بودند.

وی افزود: اعدام این افراد غیرقانونی است، چون پس از تایید حکم، برای اجرای آن باید 15 روز سپری شود تا طی این مدت بتوانند درخواست عفو یا تعویق آن کنند.

صدقی صبحی وزیر دفاع مصر دیروز حکم اعدام آنان را تایید کرد.

در سال 2014 بمبی در اتاق نزدیک به ورودی استادیوم ورزشی در شهر کفر شیخ مرکز استان کفر شیخ منفجر شد که منجر به کشته شدن سه دانشجوی دانشکده جنگی و زخمی شدن دو نفر دیگر شد. قربانیان این حادثه برای سفر به مقر این دانشکده در قاهره در اتاق جمع شده بودند. قربانیان و محکوم شده ها از ساکنان شهر کفر شیخ هستند که در ساحل دریای مدیترانه واقع شده است.

بنا بر این گزارش،از زمان برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهور منتخب مصر و وابسته به جماعت اخوان المسلمین در سال 2013 توسط ارتش مصر که در پی تظاهرات گسترده مخالفانش رخ داد، حوادث خشونت بار زیادی در مصر رخ داد. دولت مصر همچنین پس از برکناری مرسی و تقدیم وی و دیگر رهبران اخوان المسلمین به علاوه هزاران نفر از اعضا و هواداران این جماعت به دادگاه ها برای محاکمه، فعالیت جماعت اخوان المسلمین را ممنوع کرد و آن را یک گروه تروریستی اعلام کرد. از سوی دیگر، برخی منابع امنیتی مصری گفته بودند که دولت مصر 26 دسامبر گذشته 15 اسلامگرای تندرو را که محکوم به حمله به نیروهای ارتش و پلیس و کشتن آنها در شبه جزیره سینا شده بودند را اعدام کرد؛این اعدام بزرگترین عملیات اعدام در یک روز از زمان به قدرت رسیدن«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در سال 2014 به شمار می رود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.