هشدار محرمانه استرالیا به آژانس های اطلاعاتی آمریکا بود که به تحقیقات پرونده رسوایی راشاگیت منجر شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: سازمان‌ های اطلاعاتی آمریکا در پی دریافت اطلاعاتی محرمانه از دولت استرالیا بود که تحقیقات در مورد تبانی بین ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» و روسیه در انتخابات نوامبر 2016 را آغاز کردند.

«جورج پاپادوپولوس» یکی از مشاوران سیاست خارجی ترامپ، در ماه مه سال 2016 در حالی که مست بود و حالت غیرعادی داشت، در کلوپی در شهر «لندن» به «الکساندر داونر» سفیر استرالیا در انگلیس، گفت که روسیه اطلاعاتی برای تخریب چهره «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات ترامپ در اختیار دارد.

چهار مقام نا‌شناس آمریکایی و استرالیایی به نیویورک تایمز گفته اند حدود دو ماه بعد که هزاران ایمیل کلینتون و دفتر مرکزی حزب دموکرات به اینترنت درز کرد، دولت استرالیا حرف‎ های آن شب جورج پاپادوپولوس را به پلیس فدرال آمریکا (اف‌ بی آی) گزارش داد.

پاپادوپولوس گفته بود روسیه در پی تطمیع اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است.

«تد لو» سناتور دموکرات ایالت «کالیفرنیا» هشدار داده است که «رابرت مولر» اطلاعاتی بیش از آنچه بقیه فکر می کنند در اختیار دارد.

او در توئیتی نوشت: «به خاطر داشته باشید که هیچ کس از جرم پاپادوپولوس پیش از آنکه علنی شود، خبری نداشت. همین امر به ما نشان می دهد مولر اطلاعات زیادی از این پرونده دارد. اکنون پاپادوپولوس در حال همکاری با اف بی آی است و همین مسئله باید کاخ سفید را نگران کند.»

تد لو یکی از اعضای کمیته قضایی مجلس آمریکا است که اعضای ستاد ترامپ را در مورد ارتباطش با روسیه مورد بازجویی قرار داده است.

جورج پاپادوپولوس 28 ساله در اکتبر امسال رسما اتهام دروغ گفتن به اف بی آی در جریان تحقیقات را پذیرفت. گفته می‌ شود که او هم‌ اکنون در حال همکاری با اف‌ بی‌ آی است.

دونالد ترامپ که این تحقیقات را توطئه‌ ای علیه خود می‌ داند، در واکنش به این کار، جورج پاپادوپولوس را یک داوطلب پائین رتبه و یک دروغگو توصیف کرد. ترامپ پیش از آن، از پاپادوپولوس به عنوان یک مرد بی‌ نظیر یاد کرده بود.

دو دستیار سابق دیگر ترامپ هم در نتیجه تحقیقات مربوط به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا رسما متهم شده‌ اند.

«رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده تبانی ترامپ - روسیه «پل مانافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا و یک نفر دیگر را به ارتکاب 12 فقره جرم از جمله توطئه برای کلاهبرداری از دولت آمریکا متهم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.