پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نگاهی به مصاحبه جنجالی ترامپ با نیویورک تایمز؛

30 دقیقه مصاحبه، 24 ادعای نادرست!

مصاحبه روز پنجشنبه ترامپ را روزنامه نیویورک تایمز به دلیل طرح ده ها ادعای نادرست سروصدای زیادی در رسانه های این کشور به راه انداخته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان بی سی آمریکا در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا چیزهای بسیار زیادی را می گوید که نادرست هستند. آیا او بهتر می داند؟ و آیا او بی اطلاع است؟

آنچه که در مصاحبه آخر سال او با روزنامه نیویورک تایمز قابل توجه بود، تکرار مسائل نادرست بود. در حالی که دولت او بی قانون ترین دولت آمریکا است وی مدعی شد که قانون را بهتر از روسای جمهور پیشین خود می فهمد!

شاید باید این ادعاها را «توهمات همه جانبه» نامید.

در طی مصاحبه 30 دقیقه ای، ترامپ 27 مورد ادعای نادرست را مطرح کرد و این به معنای طرح یک ادعای غلط در هر 72 ثانیه است.

در اینجا چند نمونه از این ادعاهای وی را تشریح می کنیم:

- وی اعلام کرد: «من حق مطلق دارم تا آنچه را که می خواهم با وزارت دادگستری انجام دهم.» او نمی تواند. او دارای اختیارات اجرایی در وزارت دادگستری است، اما تحت قانون اساسی آمریکا، قدرت اجرایی مطلق نیست و هیچکس بالاتر از قانون نیست.

- وی ادعا کرد که فردی است که صنعت زغال سنگ را حفظ کرده است. این چنین نیست. به دلایل اقتصادی و زیست محیطی، صنعت زغال سنگ همچنان در حال کاهش است.

- وی ادعا کرد که «نفوذ خارق العاده ای بر کنگره دارم، جایی که قانونگذاران جمهوری خواه مرا دوست دارند». قانون گذاران جمهوری خواه معمولا او را دوست ندارند، گرچه از توانایی او برای جمع آوری رای از رای دهندگان بر علیه خودشان می هراسند. برخی با او با تحقیر وحشیانه برخورد می کنند. تا جایی که تلاش او برای لغو و جایگزینی اوباماکر شکست خورده است.

- وی ادعا می کند که سیاست های عمومی او نسبت به هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا برتر است: «من جزئیات مالیات را ... بهتر ازهمه می دانم». شواهد برخلاف آن را نشان داده است.

- او گفت «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین من را دوست دارد و با من بهتر از هر کسی که در تاریخ چین مورد توجه قرار گرفته، رفتار کرده است. اما شی، همانطور که خود ترامپ هم تصدیق کرده است، حتی به درخواست های او در مورد سیاست کره شمالی پاسخ مثبت نداده است.

- او ادعا کرد «محبوبیت من بسیار بالاست». اما اینطور نیست. ترامپ ریاست جمهوری خود را با اقبال عمومی 45 درصدی از آمریکایی ها در نظرسنجی گالوپ آغاز کرد. اکنون این رقم به حدود 40 درصد رسیده است.

ترامپ در تاریخ نظرسنجی ها پایین ترین محبوبیت را در سال نخست ریاست جمهوری خود در مقایسع با روسای جمهور پیشین تجربه می کند.

رئیس جمهور اغلب از  «خبرهای جعلی» خبرنگاران متخاصم به عنوان عامل مشکلات سیاسی خود یاد می کند. این خود خود نوعی تضاد یا ادعای دیگرش در مصاحبه اش با نیویورک تایمز دارد که طی آن گفت:

«من چهار سال دیگر هم برنده خواهم شد، زیرا روزنامه ها، تلویزیون و تمام اشکال رسانه ها در صورت نبودن من، با کاهش رتبه و جایگاه مواجه خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.