کارشناسان گفته اند بعید به نظر می رسد که پرونده تحقیقات این بازپرس ویژه به این زودی بسته شود؛ زیرا دامنه تحقیقات، تازه به رده بالایی های کاخ سفید رسیده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه آمریکایی هیل وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی نوشت: تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا همچنان بر این پیش بینی خود اصرار دارد که هسته مرکزی پرونده تحقیقات در مورد دخالت در انتخابات روسیه به سرعت در حال پایان یافتن است.

وکلای ترامپ فکر می‌ کنند که بازرس ویژه رسیدگی به این پرونده آماده پایان دادن به تمرکزش بر ترامپ است. ترامپ تاکید دارد که هیچ تبانی میان ستاد انتخاباتی‌ اش و کرملین وجود ندارد و گفته که این تحقیقات بهانه‌ ای از سوی دموکرات‌ هاست که در انتخابات 2016 شکست خوردند.

«جی سکولوف» وکیل «دونالد ترامپ» روز دوشنبه در مصاحبه با «وال استریت ژورنال» گفت که بخش هایی از تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه این تحقیقات که حلقه ترامپ را در بر می گیرد، به زودی پایان می یابد؛ گرچه تاریخ خاصی را برای آن ذکر نکرده است.

سکولوف به این روزنامه گفت: «من می دانم که ما وکلا به طور کلی می خواهیم به طور سریع پرونده این موضوع را جمع کنیم.»

یک سخنگوی تیم مولر از اظهارنظر در مورد گزارش این روزنامه خودداری کرد.

کارشناسان گفته اند بعید به نظر می رسد که پرونده تحقیقات این بازپرس ویژه به این زودی بسته شود؛ زیرا دامنه تحقیقاتی تازه رده بالاهای کاخ سفید را در بر گرفته است.

کارگروه مولر چهار نفر را در پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا متهم کرده و اخیرا انگشت اتهام به سوی «مایکل فلین« مشاور امنیت ملی سابق ترامپ گرفته شده که در روز 1 دسامبر به دروغ گفتن به اف بی آی محکوم شده است.

فلین موافقت کرده است که برای بررسی اتهامات در مورد همکاری های ستاد ترامپ و روسیه در انتخابات 2016 با بازرسان فدرال همکاری کند.

وکیل ترامپ روز دوشنبه در حالی در مورد این تحقیقات اظهار نظر کرد که خود وی در حال برگزاری جشن کریسمس در اقامتگاه خود در ایالت «فلوریدا» بود.

این در حالی است که «اندرو مک کیب» معاون رئیس اف بی آی نیز به نظر می رسد قرار است از سمت خود کنار گذاشته شود.

ترامپ در توئیتی گفته است مک کیب قرار است در ماه های آینده و پس از دریافت مزایای بازنشستگی کامل خود بازنشسته شود.

 به گزارش واشنگتن پست، مک کیب تا ماه مارس آتی مجاز به دریافت بازنشستگی کامل نیست و قصد دارد به محض آنکه شرایط دریافت حقوق کامل را به دست آورد اعلام بازنشستگی کند.

کمیته اطلاعاتی سنا اخیرا مصاحبه‌ ای غیر علنی با مک کیب داشت که در آن درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016، واینکه ایا ستاد انتخاباتی ترامپ با مسکو در ارتباط بوده یا خیر سوالاتی مطرح شد. روز پنجشنبه نیز کمیته قضایی مجلس نمایندگان که تحت مدیریت جمهوری خواهان قرار دارد از مک کیب درباره نحوه مدیریت تحقیقات درباره استفاده «هیلاری کلینتون» از ایمیل شخصی در زمان فعالیت به عنوان وزیر خارجه آمریکا سوالاتی پرسید. این کمیته در ماه اکتبر وعده داد که تحقیقات تازه ای را درباره نحوه مدیریت پرونده ایمیل های کلینتون انجام خواهد داد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.