احزاب «الوسط»، «مصر قوی»، «دستور»، «مصر آزاد»، «الکرامه»، «خلق سوسیالیست»، «زندگی و آزادی» هدف دیدار پنس به بهانه از سرگیری روند مذاکرات صلح را تایید تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس از سوی کشورهای عربی دانسته اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، برخی احزاب مصر با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: دیدار قریب الوقوع «مایک پنس» معاون ریاست جمهوری آمریکا از منطقه جهت تبلیغات برای طرح یهودی‌سازی قدس و اشغال آن است.

احزاب «الوسط»، «مصر قوی»، «دستور»، «مصر آزاد»، «الکرامه»، «خلق سوسیالیست»، «زندگی و آزادی» هدف دیدار پنس به بهانه از سرگیری روند مذاکرات صلح را تایید تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس از سوی کشورهای عربی دانسته اند.

در این بیانیه همچنین آمده است:«هدف این دیدار هماهنگی با دولت های منطقه جهت کنترل انتفاضه فلسطین، عرب‌ها و مردم جهان و تبلیغ برای اشغال و دروغ های جدید مرتبط با نقش آمریکا در منطقه است».

به دنبال تصمیم ترامپ درباره قدس برخی مقامات و «محمود عباس»، رئیس دولت فلسطین دیدار خود با مایک پنس را لغو کردند. «احمد الطیب» شیخ الازهر و «پاپ تواضروس دوم» رهبر کلیسای قبطی های مصر نیز دیدارهای خود با پنس را لغو کرده اند. گفته می شود پنس بازدید از مصر وسرزمین های اشغالی را که قرار بود از 19 دسامبر آغاز شود، به زمان دیگری موکول کرده است.

این در حالی است که تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به بعنوان پایتخت رژیم اسرائیل و انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خشم فلسطینی ها و مسلمانان در خارومیانه و سراسر جهان را برانگیخته است و اعتراض به این تصمیم احمقانه همچنان ادامه دارد.

اگر چه دولت مصر برای نشست سران اسلامی که در استانبول ترکیه برای واکنش به اقدام ترامپ علیه قدس و رایزنی در این زمینه برگزار شد فقط «سامح شکری» وزیر خارجه خود را به این نشست فرستاد و «عبدالفتاح السیسی» حاضر به مشارکت در این نشست نشده است.

بنابراین گزارش،  رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به رژیم اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این رژیم ، گفت: «زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرارسیده است».ترامپ همچنین دستور داده آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد. رژیم اشغالگر اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.