این روزنامه آمریکایی همچنین مدعی شد که دولت اوباما تصمیم به بستن این تحقیقات گرفته است تا مبادا دلیلی برای مخالفت تهران با توافق هسته ای باشد و از همان ابتدا کاری کرد که تحقیقات متوقف شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه آمریکایی «پولیتیکو» مدعی شد که  «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا  در دوران ریاست جمهوری خود تحقیقاتی را درباره قاچاق مواد مخدر و دیگر جرایم منتسب به حزب الله لبنان را به منظور حفظ توافقنامه هسته ای با ایران به تعلیق در آورد.

این روزنامه در ادامه ادعاهای خود نوشت که تحقیقات مفصلی که این روزنامه انجام داده است به این نتیجه منجر شده است.

پولیتکو مدعی شد که دستگاه امنیتی آمریکا اقداماتی را در سال 2008 به نام«طرح کاسندرا» آغاز کرد و این اقدامات پس از آن که اداره مبارزه با انتشار مواد مخدر وابسته به وزارت دادگستری آمریکا دریافت که حزب الله دست به قاچاق مواد مخدر می زند، آغاز کرد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه ادعاهای خود نوشت: این تحقیقات تأکید کرد که این جنبش لبنانی کوکائین به ایالات متحده قاچاق کرده است و حزب الله سالیانه نزدیک به یک میلیارد دلار از قبل قاچاق مواد مخدر، سلاح و پولشویی از طریق فروش خودروهای دست دوم و «فعالیت های مجرمانه» به دست می آورد.

این روزنامه آمریکایی همچنین مدعی شد که دولت اوباما تصمیم به بستن این تحقیقات گرفته است تا مبادا دلیلی برای مخالفت تهران با توافق هسته ای باشد و از همان ابتدا کاری کرد که تحقیقات متوقف شود و حتی درخواست های ارائه شده توسط کسانی که در انجام تحقیقات فعالیت می کردند برای دریافت پول بیشتر و انجام تحقیقات و عملیات بازداشت و اعمال تحریم های مالی جدید، مخالفت کرد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه ادعاهای خود نوشت: وزارت دادگستری آمریکا درخواست های دستگاه امنیتی برای آغاز تدابیر جنایی علیه بازیگران اصلی تجارت مواد مخدر مانند نماینده حزب الله در ایران و بانک لبنانی که گمان می رود میلیاردها دلار از سودهای مواد مخدر را پول شویی کرده و برخی ایرانی های موجود در اراضی آمریکا را رد کرد.

روزنامه پولیتیکو همچنین در ادامه ادعاهای واهی خود نوشت: حزب الله دست به عملیات پولشویی، فروش مواد مخدر و قاچاق بالگردهای« bell » و نیز دوربین های دید در شب و دیگر تجهیزات به ایران زده است این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا در آن زمان درخواست ها درباره حمایت از اقدامات برای بازداشت مظنونان را رد کرده است.

اتهام حزب الله لبنان به قاچاق مواد مخدر چیز جدیدی نیست و بسیاری داخل و خارج از لبنان برای تخریب چهره حزب الله لبنان  و «سید حسن نصرالله» دبیر کل آن که پس از شکست اسرائیل در جنوب لبنان و آزادی مناطق اشغالی لبنان محبوبیت زیادی در جهان عرب و منطقه به دست آوردند، این حزب را متهم به قاچاق مواد مخدر می کنند. سید حسن نصرالله نیز چندی پیش در یکی از سخنرانی های خود این اتهام را به شدت رد کرد و نیز خواستار مبارزه با مواد مخدر در لبنان شد.همین اتهام را عربستان و اسرائیل پیش از این به حزب الله لبنان زده بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.