ابوبکر البغدادی پس از دستگیری در عراق به پایگاه نظامی آمریکا در «رأس العین» و سپس از آن به پایگاه نظامی«رمیلان» در استان «الحسکه» در شمال سوریه منتقل شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،  وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) از اظهار نظر درباره اخباری مبنی بر دستگیری «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش توسط نیروهای آمریکایی و انتقال وی به یکی از پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه امتناع کرد.

«ادریان رانکین-گالوای» نماینده وزارت دفاع آمریکا در واکنش به سوال خبرگزاری ایتارتاس در این زمینه که روز  گذشته-یکشنبه- از وی پرسیده شد گفت:« درباره این گونه اخبار هیچ گونه اظهار نظری نمی کند»

روزنامه ینی شفق ترکیه روز گذشته به نقل از برخی منابع سوری اعلام کرده بود که ابوبکر البغدادی پس از دستگیری در عراق به پایگاه نظامی آمریکا در «رأس العین» و سپس از آن به پایگاه نظامی«رمیلان» در استان «الحسکه» در شمال سوریه منتقل شده است.

این روزنامه ترکیه ای در ادامه نوشت:علاوه بر البغدادی، نیروهای آمریکایی 7 رهبر دیگر داعش را که یکی از آنها عراقی و بقیه آنها غیر سوریه ای و غیر عراقی هستند را نیز دستگیر کردند.

در واکنش به این خبر سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد؛ روسیه اطلاعاتی در مورد دستگیری احتمالی ابوبکر بغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش توسط نیروهای آمریکایی در اختیار ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» در گفتگو با خبرنگاران درباره ادعای رسانه های ترکیه ای مبنی بر دستگیری بغدادی از سوی نیروهای آمریکایی گفت: من در مورد گزارش رسانه های ترکیه ای نمی توانم اظهار نظری کنم به این دلیل از اساس این خبر بی اطلاع بود و اطلاعات در این مورد در اختیار نداریم.

«سرگئی گونچاروف» رئیس نیروهای ویژه «آلفای» امنیت روسیه گفت: این گزارشات تا زمانی که آمریکا شواهد لازم را ارائه ندهد به عنوان اخبار نادرست شناخته می شوند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.