بسیاری از آراکانی ها قبل از تامین امنیت، بازگرداندن اموالشان و دریافت حق شهروندی تمایلی برای بازگشت به میانمار ندارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بازگشت بسیاری از مسلمانان میانمار که از خشونت های این کشور فرار کرده و به منطقه  «کاکس بازار»در بنگلادش پناه برده اند، در کوتاه مدت و میان مدت، بعید به نظر می رسد.

بسیاری از آراکانی ها قبل از تامین امنیت، بازگرداندن اموالشان و دریافت حق شهروندی تمایلی برای بازگشت به میانمار ندارند.

از طرف دیگر دولت میانمار از آراکانی ها مدارکی مبنی بر اقامت‌شان در این کشور خواسته است، اما بسیاری از آنان حتی دارای تابعیت نیستند و هیچ مدرکی برای ارائه ندارند.

همچنین بیشتر آنها علاوه بر محرومیت از حق شهروندی و امنیت جانی در میانمار، پس از ترک خانه هایشان، اموالی از آنان نیز باقی نمانده است.

در بنگلادش نیز نسبت به تبعات افزایش تراکم جمعیتی مسلمانان آراکانی در مناطق مذکور نگرانی دیده می شود. در ماه اکتبر مسئولان بنگلادش و میانمار برای بررسی مساله مسلمانان آراکان دیدار کردند.

مسئولان میانمار در این دیدار تاکید کردند که در صورت تایید اقامت آراکانی ها در این کشور اجازه بازگشت به آنان داده خواهد شد، اما بیشتر آنها به علت محرومیت از حق شهروندی از سوی دولت میانمار، مدرکی برای ارائه ندارند.

اخیرا شمار آوارگان میانماری که از 25 آگوست و در پی حملات ارتش و بودایی های تندرو از میانمار فرار کرده و به بنگلادش پناه بردند از 646 هزار نفر فراتر رفت.

بنابر این گزارش، ارتش میانمار در تاریخ 25 اوت امسال حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی کشته و حدود 300 روستا توسط ارتش و بودائیان افراطی به آتش کشیده شده است. از سال 1970 تاکنون 84 درصد جمعیت دو میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.