ارتش سوریه اخیرا سرتیپ« سهیل الحسن» که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با وی در پایگاه نظامی «حمیمیم» دیدار کرد، مکلف به فرماندهی عملیات هجومی به محور فرودگاه نظامی ابوالظهور کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش پس از حمله سنگین به مواضع گروه های مسلح در محور فرودگاه« ابوالظهور» که از صبح روز گذشته-شنبه- آغاز شد، در ریف جنوب شرقی استان ادلب پیشروی کردند.

یک منبع میدانی که در کنار نیروهای دولتی سوریه می جنگد گفت که نیروهای ارتش سوریه روز گذشته مزارع «الزهراء» و «الحاویه» را مورد حمله قرار داده و توانستند در سایه پوشش هوایی و توپخانه ای داخل آنها پیشروی کنند. نیروی هوایی روسیه نیز از این حمله ارتش سوریه حمایت هوایی کرده است.

ارتش سوریه اخیرا سرتیپ« سهیل الحسن» که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با وی در پایگاه نظامی «حمیمیم» دیدار کرد، مکلف به فرماندهی عملیات هجومی به محور فرودگاه نظامی ابوالظهور کرده است.

این منبع در ادامه تأکید کرد که ارتش سوریه پس از درگیری های شدید افراد مسلح را به عقب رانده و دو مزرعه یاد شده را آزاد کردند.

ارتش سوریه هفته گذشته اعلام کرد به اراضی استان ادلب پس از سه سال رسیده و روستای «الظافریه» را به عنوان نخستین روستا در این استان توسط ارتش آزاد شد.

فرماندهان نظامی سوری گفتند که هدف از این حمله ای که نیروهای ارتش و همپیمانانش انجام می دهند رسیدن به فرودگاه ابوالظهور است که سپتامبر سال 2015 به اشغال گروه تروریستی جبهه النصره در آمد.

در همین حال، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش بازپس گیری کامل ریف شمالی استان «حماه» را ادامه دادند و درگیری ها برای بازپس گیری شهر«الهجان» زادگاه «فهد الفریج» وزیر دفاع سوریه ادامه دارد.

از سوی دیگر، یک فرمانده نظامی در گروه های مسلح سوری در ریف حماه به خبرگزاری آلمان گفت که نیروهای دولتی با حمایت نیروهای ایرانی روستای«تل الخنزیر» در منطقه «التمانعه» در ریف جنوبی ادلب را آزاد کردند و این نیروها با آتشباری سنگین توپخانه ای و حملات بالگردها بازپس گیری شهر«ابو دالی» را آغاز کردند.

این منبع در ادامه گفت که جنگنده های روسی و سوری مواضع گروه های مسلح را با موشک های هدایت شونده در شهر«معر شمشه»واقع در نزدیکی شهر«معره النعمان» در ریف ادلب جنوبی هدف قرار دادند.

گروه های مسلح در ریف حماه از همه گروه ها درخواست کردند که به ریف شرقی حماه بروند تا شاید بتوانند از پیشروی ارتش سوریه و هم پیمانانش جلوگیری کنند.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش از روز گذشته حلقه محاصره گروه های مسلح در آخرین پایگاه آنها در روستای«بیت جن» و «مغر المیر» در جنوب غرب دمشق پایتخت سوریه در 30 کیلیومتری این شهر را تنگ تر کردند. این دو روستا آخرین پایگاه های گروه های مسلح در ریف غربی دمشق به شمار می روند و هدف از محاصره آنها مجبور کردن افراد مسلح به ترک آنها و رفتن به سمت استان ادلب است.

یک منبع نظامی دولتی سوریه به خبرگزاری آلمان گفت که نیروهای دولتی و همپیمانانش تا حدود زیادی به آزادی ریف جنوب غربی دمشق نزدیک شدند زیرا پیش از این مناطق «تل الزیات» ،«تل الظهر الاسود» در نزدیکی روستای مغر المیر پس از درگیری شدید با افراد مسلح آزاد شدند.

این منبع افزود با این پیشروی روستای مغیر المیر به لحاظ نظامی آزاد شده است و ده ها فرد مسلح رصد شدند که از این روستا به روستای بیت الجن واقع در هفت کیلومتری فرار کردند و این روستا نیز به زودی نیز شاهد حمله ارتش و همپیمانانش به منظور آزادی آن خواهد شد.

این منبع در ادامه گفت که اوضاع میدانی اکنون به نفع نیروهای دولتی است که توانستند مناطق گسترده ای را در نزدیکی این دو روستا آزاد کنند و با آزادی این مناطق روستاهای بیت جن و مغر المیر به طور کامل به محاصره در آمدند.

یک منبع نزدیک به نیروهای دولتی نیز گفت که تلفات سنگین گروه های مسلح باعث شده است که گروه های مسلح موجود در مزرعه بیت جن خواستار مذاکره با نیروهای ارتش شوند لیکن تا کنون با درخواست آنها هیچ گونه موافقتی نشده است و حتی به این درخواست پاسخی داده نشده است.

این منابع پیش بینی کردند که نیروهای دولتی در لحظات آخر با مذاکره با گروه های مسلح در بیت جن موافقت کنند و با انتقال آنها به ریف ادلب به مانند نبردهای سابق در ریف دمشق از سال گذشته تا کنون  به ویژه در «خان الشیخ» و «الکسوه زاکیه» و غیره موافقت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.