تظاهرات در شهرهای مختلف اروپایی علیه تصمیم ترامپ درباره شهر قدس اشغالی همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،تعداد زیادی از شهروندان شهر«استراسبورگ» فرانسه در اعتراض به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا در مورد قدس، تظاهراتی با عنوان « فوزی الجنیدی» برگزار کردند.

بیش از دو هزار نفر از اهالی استراسبورگ فرانسه در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان  پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل تجمعی با نام « فوزی الجنیدی» نوجوان 16 ساله ای که به نماد مقاومت فلسطین تبدیل شده است، برگزار کردند.

سیزده انجمن و تشکل مردم نهاد از جمله شورای چند فرهنگی جوانان، یوتد آلزاک، مولوی جوهری و اندلس نیز در این تظاهرات مشارکت کردند.

شرکت کنندگان در این راه پیمایی اعتراضی، شعار « قدس پایتخت فلسطین است»، « ما محافظان قدس هستیم» و « از قدس حفاظت کنید»‌ سردادند.

قدیر گوزله، رئیس شورای چندفرهنگی جوانان در فرانسه در سخنانی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را به حمایت از فلسطین و به رسمیت نشناختن تصمیم اخیر در مورد قدس فراخواند. 

معترضان با حمل پرچم  فلسطین و سایر کشورها بیانیه تظاهرات فوزی الجنیدی را قرائت کردند. 

در این بیانیه آمده است: «تصمیم غیرمسئولانه ترامپ از سوی جامعه جهانی محکوم شده است».

در همین حال، مردم «فرانکفورت» آلمان در اعتراض به شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا تظاهرات کردند.

گروهی از مردم شهر فرانکفورت آلمان و فلسطینی‌های ساکن این کشور در اعتراض به شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تظاهرات کردند.

معترضان پس از تجمع مقابل ایستگاه قطار شهری به سوی خیابان‌های مرکزی شهر راهپیمایی کرده و شعارهای «ما ضد یهودیت نیستیم»، «قدس پایتخت فلسطین است» و «آزادی برای فلسطین» سردادند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین پرچم های فلسطین و آلمان و پلاکاردهای «قدس همواره پایتخت فلسطین خواهد بود» را در دست داشتند.

معترضین که نزدیک به هزار نفر بودند با تجمع در میدان گوته فرانکفورت به اظهارات سخنرانان گوش فرادادند. در این سخنرانی ها اقدامات مقامات رژیم اسرائیل و دولت آمریکا محکوم شد.

بنابراین گزارش،  رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به رژیم اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این رژیم ، گفت: «زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرارسیده است».ترامپ همچنین دستور داده آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد. رژیم اشغالگر اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.