برای استقرار سامانه دفاع هوایی روسیه در اراضی ترکیه باید نظامیان روس نیز در ترکیه حضور پیدا کنند. از سوی دیگر مساله نیاز به ایجاد پایگاه نظامی روسیه در ترکیه دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رسانه های روسی و ترکیه به اظهارنظر و تحلیل درباره توافقنامه فروش سامانه دفاع هوایی روسی به ترکیه ادامه می دهند.

روزنامه «خبر تورک» در این زمینه نوشت که اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه روسیه آماده تحویل سامانه موشکی« اس 400» به ترکیه به منظور تأمین امنیت حریم هوایی است که شبه جزیره«کریمه» ، دریای سیاه، ترکیه و سوریه را شامل می شود. برای  استقرار سامانه دفاع هوایی روسیه در اراضی ترکیه باید نظامیان روس نیز در ترکیه حضور پیدا کنند. از سوی دیگر مساله نیاز به ایجاد پایگاه نظامی روسیه در ترکیه دارد.

از سوی دیگر یک روزنامه روسی بعید دانست که اجرای توافقنامه فروش سامانه دفاع هوایی روسیه به ترکیه نیاز به ایجاد پایگاه نظامی داشته باشد.

روزنامه «استوکینفوکوس»ایجاد هر گونه پایگاه نظامی روسیه در ترکیه را بعید دانست و به این امر اشاره کرد که ایجاد پایگاه نظامی روسی در اراضی هر گونه کشور عضو پیمان ناتو غیرممکن است.

این روزنامه درباره حضور کارشناسان نظامی روس در ترکیه تا زمان تحویل سازمانه دفاع هوایی روسیه به ترکیه نوشت که این مساله را بعید ندانست و نیز تأکید کرد که امکان ایجاد پایگاه نظامی روسی در ترکیه وجود  ندارد.

انتظار می رود که ترکیه سامانه اس400 را در سال 2019 از روسیه تحویل بگیرد.

این در حالی است که دو روز پیش وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که توافق خرید سامانه موشکی اس-400 از روسیه نهایی شده و هفته جاری امضا خواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که توافق خرید سامانه موشکی اس-400 از روسیه نهایی شده و هفته جاری امضا خواهد شد.

«مولود چاووش اوغلو» روز پنجشنبه گذشته گفت: هیچ گونه مسئله‌ای درباره توافق با روسیه درباره خرید سامانه موشکی اس-400 وجود ندارد.

وی افزود: تنها برخی جزئیات درباره این توافق باقی مانده و مسائل مالی این توافق نیز انجام شده است.

چاووش‌اوغلو ابراز امیدواری کرد که این توافق می‌تواند طی روزهای آینده به امضای طرفین برسد.

وزارت دفاع ترکیه نیز پیش از این اعلام کرد که این کشور روند تحویل سامانه موشکی اس-400 را از سال 2019 آغاز خواهد کرد.

«نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه خطاب به نمایندگان پارلمان ترکیه گفته است که مسکو و آنکارا توافق دیگری برای خرید تجهیزات دفاع هوایی با یکدیگر امضا کرده‌اند.

تعداد موشک‌های اس -400 خریداری شده توسط ترکیه اعلام عمومی نشده است ولی ارزش این قرارداد به 2.5 میلیارد دلار می‌رسد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.