رهبران احزاب افراطی راستگرا از سراسر اروپا امروز در پایتخت جمهوری چک جمع می‌ شوند تا درباره جایگزین‌ هایی برای اتحادیه اروپا گفت‌ و‌ گو کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد شماری از احزاب افراطی راستگرای اروپا امروز (شنبه) در «پراگ» پایتخت جمهوری چک گرد هم آمده‌ اند تا کنفرانسی عمومی برگزار کنند.

«مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه، «گیرت ویلدرز» رهبر حزب راست افراطی آزادی هلند و «هانس کریستین اشتراخه» از اتریش، شماری از رهبران سرشناس احزاب راستگرای اروپایی هستند که در این گردهمایی حضور خواهند داشت.

به طور کلی قرار است هزار نفر به نمایندگی از احزابی از 9 کشور اروپایی در نشست پراگ حضور یابند. نمایندگان احزاب راستگرای اتریش، ایتالیا، بلژیک، آلمان، لهستان و انگلیس در این نشست حضور خواهند داشت.

 

DRJywO_XUAEDxV3

 

پلیس پراگ تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف محل برگزاری این کنگره در جنوب پراگ به کار گرفته و همزمان گروه‌ های مخالف راستگرایان نیز تظاهراتی در همان محل برنامه‌ ریزی کرده‌ اند. این تظاهرات علیه بیگانه هراسی و مخالفت با سیاست‌ های راستگرایانه برگزار می شود.

حزب ضدمهاجرت و اسلام‌ ستیز چک با نام «آزادی و دموکراسی مستقیم» که در تازه‌ ترین انتخابات پارلمانی این کشور 11 درصد از آراء را به خود اختصاص داد، میزبان کنگره امروز است.

نشست پراگ از سوی گروه پارلمانی «اروپایی ملل و آزادی» در پارلمان اروپا که دو سال پیش تشکیل شده برگزار می‌ شود.

احزاب حاضر در نشست پراگ با مهاجرت، اسلام و دخالت از جانب اتحادیه اروپا مخالف هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.