فرمان اجازه راندن خودرو و موتورسیکلت که از سوی پادشاه سعودی ملک سلمان بن عبدالعزیز صادر شده از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی اجرایی خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورو نیوز، از این پس زنان در عربستان سعودی اجازه خواهند داشت تا موتورسیکلت و کامیون هم برانند. شبکه العربیه به نقل از پلیس راهنمایی و رانندگی عربستان نوشت زنان در این کشور اجازه خواهند یافت تا گواهینامه موتورسیکلت و کامیون را نیز دریافت کنند.

این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که قانون منع رانندگی خودرو برای زنان عربستانی به تازگی برداشته شده و آنها اجازه پیدا کردند تا همچون مردان رانندگی کنند. یک هیئت دولتی سعودی شامل چند وزیر مأموریت یافته‌اند تا مقدمات را برای اجرای تصمیم پادشاه که در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) گذشته اعلام شد، فراهم کنند.

فرمان اجازه راندن خودرو و موتورسیکلت که از سوی پادشاه سعودی ملک سلمان بن عبدالعزیز صادر شده از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی اجرایی خواهد شد.

 خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA)،  نیز اعلام کرد که پلیس راهنمایی و رانندگی این کشور اعلام کرد زنان اجازه راندن کامیون و موتورسیکلت را نیز خواهند داشت.

پس از هماهنگی نهادهای مختلف و تغییرات لازم در قوانین موجود، زنان عربستان سعودی از 23 ژوئن 2018 می توانند گواهینامه رانندگی بگیرند.

عربستان با وجود داشتن جامعه‌ای به  شدت محافظه‌کار و مذهبی، از زمان انتصاب شاهزاده«محمد بن سلمان» به مقام ولیعهدی، شاهد اصلاحات بی‌ سابقه ای در زمینه حقوق اجتماعی و برابری حقوق زن و مرد بوده است. اجازه برگزاری فعالیت‌های هنری در زمینه موسیقی و سینما از جمله این اصلاحات بوده است. زنان عربستانی در اول مهرماه (۲۳ سپتامبر) گذشته نیز برای نخستین بار در تاریخ این کشور اجازه یافتند تا در ورزشگاه حاضر شوند.

در گذشته نه تنها رانندگی زنان در عربستان ممنوع بود، بلکه اندک مقاومت برخی زنان برای کسب حق رانندگی و آزادی‌های دیگر در این کشور به سرعت سرکوب می‌شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.