کمیسیون روابط خارجی مجلس عوام انگلستان نسبت به ادامه خشونت و پاکسازی قومی علیه مسلمانان میانمار ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسیون روابط خارجی مجلس عوام انگلیس طی گزارشی با عنوان «پاسخ انگلیس به خشونت در میانمار» اعلام کرد که خشونت در آراکان به مرز پاک سازی قومی رسیده است.

در این گزارش همچنین آمده است:«خشونت در آراکان شدت یافته و به مرز پاک سازی قومی رسیده است. حوادث این منطقه جنایت علیه بشریت است. با مواردی که می توان آن را نسل کشی نامید مواجه هستیم».

در ادامه گزارش آمده است: از موضع مبهم دولت انگلستان در قبال بحران آراکان به شدت انتقاد می کنیم. وزارت امور خارجه انگلستان تلاش کافی برای جمع اسناد و مدرک در این زمینه می کند.

در این گزارش همچنین آمده است: «مینگ آنگ هالینگ فرمانده ارتش میانمار عامل اصلی خشونت در میانمار است. آنگ سان سوچی نیز هرگز انتظار جامعه جهانی را برآورده نکرده است. به حمایت دولت انگلستان از رهبر میانمار نقد داریم».

این در حالی است که چهار روز پیش سازمان ملل متحد اعلام کرد که شمار آوارگان مسلمان میانمار که از حملات ارتش میانمار گریخته و خود را به بنگلادش رسانده اند به 646 هزار نفر رسیده است.

«لئونارد دویل» سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت در نشست خبری در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرد: شمار مسلمانان آراکانی که از 25 سپتامبر تا به امروز از حملات ارتش میانمار گریخته و وارد بنگلادش شده اند به 646 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: طی ماه گذشته 20 هزار مسلمان از ایالت آراکان میانمار گریخته و به شهر «کاکس بازار» بنگلادش پناه آورده اند.

بنابر این گزارش، ارتش میانمار در تاریخ 25 اوت امسال حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی کشته و حدود 300 روستا توسط ارتش و بودائیان افراطی به آتش کشیده شده است. از سال 1970 تاکنون 84 درصد جمعیت دو میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.