این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی در شهرهای «لیون»، «مارسی» و «لیل» برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، صدها نفر از مردم فرانسه در اعتراض به تصمیم آمریکا به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی کردند.

صدها نفر از شهروندان فرانسه در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل در شهرهای مختلف تظاهرات به راه انداختند.

معترضان با تجمع در میدان «ریپابلیک» پاریس و در دست داشتن  پرچم فلسطین به انتقاد از سیاست های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل و تصمیم اخیر ترامپ پرداختند.

شرکت کنندگان همچنین شعار « فلسطین آزاد خواهد ماند»، « اسرائیل قاتل است»، « فلسطین آزاد»، « زنده باد فلسطین» و « همه ما فلسطینی هستیم» سردادند.

حمل پلاکاردهایی با مضامین « ترامپ و نتانیاهو برابر است با بازگشت نازی ها»، «اسرائیل قاتل»، «فلسطین آزاد»، «ترامپ و نتانیاهو؛ آغازگر جنگ» و «قدس پایتخت فلسطین است» در این تظاهرات قابل توجه بود.

معترضان همچنین به دیدار «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با نتانیاهو که قرار است امروز در کاخ الیزه برگزار شود نیز اعتراض کردند. این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی در شهرهای «لیون»، «مارسی» و «لیل» برگزار شد.

بنابراین گزارش، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به رژیم اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این رژیم اشغالگر گفت: «زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است».ترامپ همچنین دستور داده آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد.رژیم اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.