روزنامه نگار و مجری فلسطینی شبکه تلویزیونی الجزیره به شدت به پادشاه عربستان سعودی حمله کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از توئیتر، «جمال ریان» روزنامه نگار فلسطینی و مجری شبکه تلویزیونی الجزیره قطر به شدت به ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی حمله کرد.

ریان تأکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و حامیان عربش از خدا بزرگتر نیستند به هر اندازه که طغیان کنند و جاه و جلال داشته باشند. وی تأکید کرد که آنها نمی توانند مسجد الحرام را از قرآن حذف کنند آنها همچننی نمی توانند حق مسلمان از قدس را تا روز قیامت حذف کنند.

ریان در توئیت هایی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: ترامپ و حامیانش هر اندازه طغیان کنند و جاه و جلال داشته باشند، از خدا بزرگتر نیستند و نمی توانند مسجد الحرام را از قرآن حذف کنند و نیز نمی توانند حق مسلمانان را در قدس تا روز قیامت حذف کنند.

ریان پرسش های چالش برانگیزی از ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی پرسید و تأکید کرد که موضع وی اشک همه را در می آورد. وی گفت:« به خادم حرمین شریفین: برای چه فلسطین به نیابت از نظام های عربی می جنگد؟ و از الاقصی به نیابت از آنها محافظت می کند؟ و شرف قدس را به نیابت از آنها مورد حمایت قرار می دهد؟  و به نیابت از آنها عروبیت اش را حفظ می کند؟ آیا اسراء از مسجد الحرام به مسجد الاقصی به عنوان اولین قبله در قرآن ذکر نشده است؟ به خدا که باید بر این موضع گیری اشک ریخت.

وی بر استقبال رهبران عرب از معاون رئیس جمهور آمریکا که اکنون در منطقه به سر می برد تأکید کرد و آن را به مثابه توطئه جدید علیه قدس دانست و گفت:« ننگ بر عبدالفتاح السیسی و ننگ بر محمود عباس به دلیل استقبال از معاون رئیس جمهور آمریکا پس از تصمیم ترامپ در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، اگر این اتفاق بیفتد ننگ جدیدی است و توطئه جدید علیه قدس و مساله فلسطین است.

بنابر این گزارش،  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 1980 که اقدام اسرائیل برای الحاق قدس شرقی و اعلام آن به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را غیر قانونی دانست، گفت: «زمان به رسمیت شناختن رسمی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است». ترامپ همچنین دستور داد تا آمادگی های لازم برای انتقال سفارت خانه ایالات متحده آمریکا به قدس صورت گیرد. رژیم اشغالگر اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی اسرائیل» اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینی ها قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.