بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا به اطلاعات و شواهد بسیار مهمی دست یافته و اگر اوضاع به همین منوال پیش رود باید به زودی در انتظار ارائه شواهدی علیه شخص ترامپ در خصوص رسوایی راشا گیت بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا صدها هزار سند به دست آورده و 36 پرونده الکترونیکی و دو هزار مورد اسناد داغ را در پرونده دولتی علیه «پل مانافورت» و «ریک گیتس» مسئولان ستاد انتخاباتی ترامپ کشف، و کپی کرده است.

بازرس های مولر از تلفن های همراه و هارد دیسک ها اطلاعات مهمی را تهیه کرده و 15 درخواست تحقیق و درخواست های دیگر را در تحقیقات خود از رئیس ستاد پیشین ترامپ و معاون وی ارائه دادند.

این اسناد در یک پرونده جدید در دادگاه جزئیات مدارکی را که دولت در تهیه پرونده علیه مانافورت و گیتس جمع آوری کرده است، مشخص می کند. این پرونده مدارک و شواهدی را که به عنوان بخشی از فرآیند کشف حقیقت به تیم های دفاعی ارائه شده است، توضیح می دهد.

این پرونده به تاکتیک های نادر تحقیقات فدرال می پردازد، اما جزئیات محتویات شواهد را بسط نمی دهد.

اگر اوضاع به همین منوال پیش رود باید به زودی در انتظار ارائه شواهدی علیه شخص ترامپ در خصوص رسوایی راشا گیت بود.

این اسناد در حالی به دست مولر رسیده است که «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ اخیرا اعتراف کرد که درباره ارتباط با مقامات روس به اف بی آی دروغ گفته است.

به دنبال اعتراف فلین، ترامپ اعلام کرد هیچ گونه تبانی میان تیم انتخاباتی وی و روسیه وجود نداشت. رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را در حالی مطرح کرد که فلین اقرار کرده بود که برقراری ارتباط با روس ها دستور شخص ترامپ بوده است. فلین روز جمعه پس از اعتراف به دروغگویی به اف بی آی، موافقت کرد با مولر نهایت همکاری را داشته باشد.

به تازگی هم وکیل ترامپ اعلام کرده بود که در اواخر ماه ژانویه به ترامپ اطلاع داده شد که احتمالا مایکل فلین همان اطلاعات غلطی را که در اختیار «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا قرار داده بود به بازپرسان اف بی آی نیز ارائه کرده است.

مولر در ماه مه سال جاری میلادی به عنوان مسئول رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و یافتن ارتباط اعضای تیم ترامپ با مقامات روس انتخاب شد. وی چندی پیش علیه پال مانافورت رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ و «جورج پاپادوپولوس»، مشاور سیاست خارجی ترامپ اعلام جرم کرد. از زمانی که مولر تحقیقات درباره روسیه را آغاز کرده است، بسیاری از مشاوران ترامپ به ارتباط با مقامات روس اقرار کرده اند. از جمله آنها «جارد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ و «دونالد ترامپ جونیور» پسر رئیس جمهور آمریکاست.

در همین رابطه دونالد ترامپ جونیور چند روز پیش پشت درهای بسته به سوالات نمایندگان مجلس این کشور پاسخ داد.

یکی از موارد موضوعات مورد سوال در این جلسه نشستی است که ترامپ جونیور در دوران مبارزات انتخاباتی در برج ترامپ در شهر «نیویورک» برگزار کرده بود. در این نشست ترامپ جونیور، جارد کوشنر و پل مانافورت با «ناتالیا وازلنیتسکیا» دیدار کردند.

این زن به ستاد ترامپ قول داده بود به عنوان بخشی از حمایت دولت و رئیس جمهور روسیه از دونالد ترامپ اطلاعاتی درباره «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات او در انتخابات ارائه خواهد داد.

این در حالی است که رابرت مولر در حکمی از «دویچه بانک» آلمان درخواست کرده اطلاعاتی را درباره حساب های بانکی ترامپ ارائه دهد. بزرگ ترین بانک آلمان چند هفته پیش حکم مولر را برای ارائه اطلاعات درباره برخی از مراوادات مالی و اعتباری ترامپ دریافت کرد. این اظهارات، گزارش روز سه شنبه روزنامه آلمانی هندلزبلات را تایید می کند.

دویچه بانک که به سازمان ترامپ میلیون ها دلار برای سرمایه گذاری در بخش املاک وام داده است، اعلام کرده که درباره هیچ یک از مشتریانش اظهار نظر نمی کند. این بانک، ژوئن گذشته هم درخواست دموکرات ها را برای ارائه جزئیاتی در خصوص منابع مالی ترامپ، به بهانه وجود قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی افراد رد کرد.

گفته می شود ترامپ 300 میلیون دلار به این بانک آلمانی بدهکار است.

کاخ سفید بررسی حساب های بانکی ترامپ در «دویچه بانک» از سوی رابرت مولر را تکذیب کرده است اما دموکرات ها گفته اند که روابط ترامپ با این بانک در تحقیقات مربوط به روسیه، بسیار مهم است. 

دولت ترامپ بسیار تلاش می کند تا در روند این پرونده سنگ اندازی کند. در همین راستا گفته می شود قاضی آمریکایی مسئول رسیدگی به پرونده مایکل فلین از این مسئولیت کنار گذاشته شده است.

به این ترتیب قاضی «رادولف کانتره راس» که ریاست جلسه استماع تاریخ اول دسامبر دادگاه را بر عهده داشت دیگر مسئول رسیدگی به این پرونده نخواهد بود. در شرایط کنونی قاضی «امت سالیوان» یکی دیگر از قضات دادگاه منطقه ای آمریکا رسیدگی به پرونده فلین را بر عهده خواهد داشت.

هنوز تاریخ محاکمه بعدی فلین تعیین نشده ولی قرار است در تاریخ اول فوریه سال 2018 دادگاه برای استماع گزارشی درباره وضع پرونده، تشکیل جلسه دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.