الحشد الشعبی آزادی کامل مرزهای عراق با سوریه را اعلام کرد. نیروهای عراقی به مناطقی رسیدند که 10 سال است نرسیده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری به نقل از المیادین، الحشد الشعبی اعلام کرد که عملیات نظامی و کنترل کامل مرزهای عراق با سوریه به پایان رسید و منرزهای عراق با سوریه به طور کامل از داعش پاکسازی شد.

پیش از این خبرنگار المیادین گفت که الحشد الشعبی 30 کیلومتر از نوار مرزی عراق با سوریه از جنوب منطقه «تل الصفوک» به سمت مناطق غرب استان «الانبار» را آزاد کرده است.

نیروهای عراق با حمایت نیروی هوایی ارتش این کشور امروز شنبه 9دسامبر به مناطقی در صحرای غربی عراق به موازات مرزهای این کشور با سوریه رسیدند که از ده سال پیش تا کنون مخفی گاه ها و پناهگاه های گروه های تروریست ها بوده است و نیروهای عراقی به آنها دسترسی نداشته اند.

«نعیم الکعود» رئیس کمیته شورای استان الانبار به خبرگزاری اسپوتنیک در عراق گفت که عملیات صفحه دوم از مرحله دوم برای پاک سازی و آزادی صحرای استان الانبار از داعش امروز به پایان رسید.

الکعود افزود که پیش بینی می کنم که صحرای الانبار امروز از تروریسم خالی می شود و گروه های تروریستی از سال 2006 تا کنون از این صحرا و دشت های واقع در آن به عنوان مخفی گاه استفاده می کردند.

الکعود در ادامه افزود که گروه تروریستی داعش به لحاظ نظامی دیگر هیچ حضور و وجودی در صحرای الانبار ندارد و عناصرش نه توان حمله دارند و نه توان دفاع.

الکعود تأکید کرد که شماری از عناصر داعش که از صحرا به سمت مرزهای سوریه فرار کردند تحت پیگرد قرار گرفتند و توسط نیروی هوایی عراق و ائتلاف بین المللی ضد تروریسم کشته شدند.

در تحولی دیگر، سومریه نیوز گزارش داد  «احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز –شنبه- اعلام کرد که پس از یک دوره پیروزی‌هایی که وزارت خارجه عراق در عرصه دیپلماتیک کسب کرد، این تلاش‌ها به خروج عراق از فصل هفتم شورای امنیت ملی در برنامه نفت در مقابل غذا و بازگشت این کشور به شرایط عادی و جایگاه بین‌المللی آن منجر شد.

محجوب افزود: تصمیم‌گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از آن که عراق همه تعهدات موجود در این برنامه را عملی کرد، صورت گرفت.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق پیش‌تر عنوان کرده بود که تلاش‌هایی در زمینه همکاری با سازمان ملل متحد با هدف خروج عراق از فصل هفتم شورای امنیت در پیش گرفته است.

بنابر این گزارش، عراق از سال ۱۹۹۰ و پس از حمله نظامی این کشور به کویت وارد فصل هفتم شورای امنیت سازمان ملل شد. بر اساس این فصل، استفاده از قدرت نظامی علیه عراق مجاز است و عراق کشوری تهدید کننده امنیت بین الملل محسوب می‌شود. علاوه بر آن مبالغ هنگفت متعلق به عراق نیز در بانک‌های جهانی بلوکه شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.