عالی ترین مقام دولت ترامپ خود را تسلیم اف بی آی کرد و نقطه عطفی تازه در پرونده «رسوایی راشا گیت» ایجاد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه دیلی میل انگلیس گزارش داد «مایکل فلین» مشاور پیشین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد که درباره ارتباطات خود با روسیه به پلیس دروغ گفته است.

فلین هنگام ورود به دادگاه به سوالات خبرنگاران پاسخ نداد اما بعدا در بیانیه‌ ای اعلام کرد «به خاطر خانواده‌ اش و کشورش» این اتهام را می‌ پذیرد و با «رابرت مولر» بازرس ویژه این پرونده همکاری می‌ کند.

مایکل فلین خود را تسلیم پلیس فدرال کرده است.

مشاور پیشین دونالد ترامپ در امور امنیت ملی در برابر دادستانی آمریکا اعتراف کرد که در مورد ارتباطات خود با دولت روسیه در چند مورد به ماموران پلیس فدرال (اف بی آی) دروغ گفته است.

به دنبال شهادت فلین، اکنون سوال‌ هایی در باره نقش احتمالی «جارد کوشنر» داماد ترامپ در این قضیه مطرح شده است.

فلین در مدارکی که به دادگاه ارائه داده، «یک عضو بلندپایه» تیم انتقالی ترامپ را متهم کرده که به او گفته بود با دولت‌ های خارجی از جمله روسیه تماس برقرار کند. رسانه‌ های آمریکایی می‌ گویند این عضو بلندپایه، همان کوشنر، همسر «ایوانکا ترامپ» است.

دادستانی کل آمریکا از پایان ماه اکتبر مشغول تشکیل پرونده‌ ای‌ برای تحقیق و رسیدگی به رابطه احتمالی اطرافیان دونالد ترامپ با مقام‌ های روسیه موسوم به رسوایی راشا گیت است.

از نظر دادستانی کل، در جریان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ میان برخی از اطرافیان او، تماس‌ هایی پنهانی و غیرقانونی با مقام‌ ها و ماموران روسی برقرار شده است.

از جمله گفته می‌ شود که در دسامبر 2016 یعنی تنها چند هفته پیش از آغاز رسمی زمامداری ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، مایکل فلین با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن تماس تلفنی داشته است.

به نظر دادستانی، هدف مایکل فلین از تماس‌ های خود با روسیه تقویت موضع ترامپ در کارزار انتخاباتی بوده است.

در کیفرخواست دادستانی آمده است: فلین درباره این تماس تلفنی، اظهاراتی نادرست، ساختگی و نیرنگ‌ آمیز بیان کرده است.

مایکل فلین پیشاپیش قبول کرد که دروغ گفته و خود را مقصر می‌ داند.

واکنش کاخ سفید

کاخ سفید بی‌ درنگ به اعترافات فلین واکنش نشان داد و گفت: «به خاطر چنین اظهاراتی بود که فلین در ماه فوریه از سمت خود برکنار شد.»

در بیانیه «تای کوب» مشاور حقوقی کاخ سفید، برای تبرئه دونالد ترامپ از اظهارات مشاور امنیتی پیشین او آمده است: «این اظهارات تنها به خود فلین برمی‌ گردد و به کس دیگری مربوط نمی‌ شود.»

مایکل فلین از مشاوران انتخاباتی دونالد ترامپ بود و در مجمع ملی حزب جمهوری خواه از او حمایت کرد. وی با روی کار آمدن ترامپ مشاور امنیت ملی کاخ سفید شد، اما تنها سه هفته بعد از آغاز به کار در کاخ‌ سفید ناچار شد از سمت خود استعفا دهد.

مایکل فلین از متهمان اصلی پرونده‌ رسوایی است، که رسانه‌ های جمعی و محافل سیاسی با دقت آن را دنبال می‌ کنند.

مایکل فلین عالی ترین مقام دولت ترامپ است که خود را تسلیم اف بی آی کرده است. در ابتدای ماه پیش، «پل مانافورت» مدیر سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نیز خود را تسلیم اف بی آی کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.