ایالات متحده آمریکا احساس کرده است که منافعش در لبنان به دلیل اقدام های اخیر عربستان به خطر افتاده است زیرا سیاست اخیر عربستان سعودی باعث متحد شدن موضع رسمی لبنان درباره مساله حریری شده است که مخالفان پیش از موافقان آن را تأیید کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از برخی منابع دیپلماتیک غربی بلند پایه فاش کرد که دولت ایالات متحده آمریکا از طریق مسئولان آمریکایی «ثامر السبهان» وزیر امور حاشیه خلیج فارس  عربستان و خود این کشور را به شدت توبیخ کرد.

الاخبار در ادامه نوشت که السبهان در دو نشست جداگانه با دولت آمریکا یکی در وزارت خارجه آمریکا با حضور نماینده ای از سازمان امنیت ملی و دومی در وزارت دفاع آمریکا، به شدت توبیخ شد به طوری که آمریکایی ها به السبهان گفتند که «رفتارهای عربستان در قبال لبنان احمقانه است» و افزودند که « این رفتارها و اقدامات به ضرر منافع آمریکا در لبنان است».

روزنامه الاخبار در ادامه نوشت که ایالات متحده آمریکا احساس کرده است که منافعش در لبنان به دلیل اقدام های اخیر عربستان به خطر افتاده است زیرا سیاست اخیر عربستان سعودی باعث متحد شدن موضع رسمی لبنان درباره مساله حریری شده است که مخالفان پیش از موافقان آن را تأیید کردند.این علاوه بر آن است که امور به مرز خطر بی ثباتی در لبنان پیش رفت و همه اینها عواملی بود که باعث شد لبنانی ها برای پایان دادن به سمت سیاست های عربستان حرکت کنند.

وزارت خارجه آمریکا و پس از آن کاخ سفید اظهاراتی واضح در تأیید حریری به عنوان شریک مورد اعتمادشان بیان کردند. همچنین به «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان نیز پیام هایی از طریق السبهان فرستادند برای آن که اقدامات اتخاذ شده اخیر توسط عربستان پایان یابد.

باور بر این است که حریری اکنون در عربستان در بازداشت به سر می برد و بیانیه استعفایش در شنبه هفته گذشته نیز توسط عربستانی ها به وی دیکته شده است. بیانیه ای که در آن به ایران و حزب الله حمله کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.