سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت در مورد استثمار و سوء استفاده از مسلمانان آراکان در اردوگاه های آوارگان بنگلادش هشدار داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، «جوئل میلمن» سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت (IOM)، طی سخنانی در نشست خبری در روز گذشته در دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد: «در میان آورگان آراکانی که از ترس خشونت ها به شهر کاکس بازار بنگلادش گریخته‌اند سوء استفاده جنسی و قاچاق انسان در جریان است».

میلمن با بیان اینکه موارد استثمار و سوء استفاده از پناهجویان روهینگیایی پیش از 15 اوت نیز مشاهده شده است، ادامه داد: «شمار مسلمانان آراکان که از ترس خشونت‌های ارتش میانمار و بودایی‌های افراطی به کشور بنگلادش فرار کرده‌اند به 617 هزار نفر رسیده‌ است».

وی با اشاره به اینکه کودکان و زنان آواره روهینگیایی در  اردوگاه های بنگلادش با وعده کار کردن در مشاغلی مانند ماهی‌گیری از سوی صاحبان کارگاه ها مورد سوء استفاده قرار می گیرند، تصریح کرد که شمار موارد قاچاق انسان و جنایت در شهر کاکس بازار در نزدیکی اردگاه ها به سرعت افزایش یافته است.

سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت افزود: «بسیاری از دختران نوجوان روهینگیایی با وعده یافتن کار به عنوان خدمتکار برای خانواده‌های بنگلادشی مورد بهره‌ کشی جنسی قرار می گیرند و برخی هم بدون این که هیچ پولی به دست آورند، مجبور به کار کردن هستند».

وی در پایان گفت که تلاش های سازمان ملل برای حمایت از زنان و مردان روهینگیایی و کودکان آنها در برابر استثمار و سوء استفاده همچنان ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.