براساس یک نظرسنجی جدید رای دهندگان آمریکایی کاندیداهای دموکرات را بیشتر از کاندیداهای جمهوری ‌خواه برای به دست گرفتن کنگره ترجیح می‌ دهند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، بر اساس نظرسنجی جدید مشترک این روزنامه با شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز رای دهندگان آمریکایی با اختلاف فاحشی که بالاترین میزان در یک دهه اخیر است، کاندیداهای دموکرات را بر جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ ای مجلس ارجح می دانند؛ نشانه ای که حاکی از دردسری بزرگ برای جمهوری خواهان یک سال مانده تا انتخابات میان دوره‌ ای محسوب می شود.

با این حال در صورتی که مشارکت رای دهندگان در انتخابات سال آینده کمتر از حد انتظار باشد، به تلاش‌ های دموکرات ‌ها برای بهره برداری از نارضایتی گسترده از دونالد ترامپ و تبدیل آن به پیروزی برای خود در سال 2018 آسیب خواهد رسید.

51 درصد از رای دهندگان در نظرسنجی انجام گرفته گفتند اگر انتخابات همین امروز برگزار شود، در حوزه انتخابیه خود به کاندیدای دموکرات رای خواهند داد؛ در حالی که 40 درصد گفتند که به کاندیدای جمهوری‌ خواه رای می ‌دهند.

پیشتر بزرگ ترین اختلاف مشاهده شده در این نظرسنجی به نفع کاندیداهای دموکرات مربوط به اکتبر 2006، یعنی چند هفته پیش از انتخابات میان دوره ‌ای بود که در آن دموکرات ‌ها دوباره کنترل مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار گرفتند. در آن زمان آمریکایی ها به شدت از «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور و جنگ عراق ناراضی بودند.

اختلاف 11 درصدی حتی در میان رای دهندگان ثبت شده، یک نشانه دلگرم کننده برای دموکرات ها یک سال پیش از میان دوره اول ترامپ محسوب می شود - یک دوره انتخاباتی که به لحاظ تاریخی برای حزب حاکم دوره خوبی نبوده است.

یافته های این تحقیق در حالی منتشر می شود که جمهوری خواهان کنگره تلاش می کنند تا بعد از چند ماه مبارزه و ناکامی در دستیابی به دستاوردهای قانونی مهم علی رغم کنترل مجلس نمایندگان، مجلس سنا و کاخ سفید تلاش می کنند تا نام تجاری خود را بازسازی کنند.

اگر آنها در اصلاح قوانین مالیاتی کشور هم شکست بخورند، اکثریت کنگره خود را از بین برده اند.

جمهوری خواهان آمریکا همچنین با مشکلات ناخواسته ای مواجه شده اند؛ به ویژه تحقیق در مورد مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا که تاکنون موجب طرح اتهام علیه سه تن از مقامات سابق ستاد انتخاباتی ترامپ شده است.

نظرسنجی واشنگتن پست -ای بی سی همچنین نشان می دهد جمهوری خواهان حمایت منسجم ‌تری از کاندیداهای جمهوری‌ خواه کنگره در مقایسه با حمایت از عملکرد ترامپ دارند چرا که 76 درصد از این رای دهندگان عملکرد ترامپ را تایید کرده ‌اند اما 88 درصد گفته اند که به کاندیداهای جمهوری‌ خواه رای خواهند داد. در عین حال 90 درصد از دموکرات‌ ها نیز اعلام کردند که در انتخابات به کاندیداهای حزب دموکرات رای می ‌دهند.

با این حال دموکرات ‌ها با چالش های خودشان مواجه هستند. آنها باید بر اختلافات درون حزبی - که میراث رقابت میان «برنی سندرز» و «هیلاری کلینتون» در انتخابات مقدماتی 2016 است - غلبه کنند تا بتوانند پیروزی خود در این انتخابات را تضمین کنند.

63 درصد هم در میان رای دهندگان دموکرات و هم در میان رای دهندگان جمهوری‌ خواه گفته‌ اند که کاملا از رای دادن در انتخابات میان دوره ‌ای سال بعد مطمئن هستند.

این نظرسنجی نشان داد که برتری 11 درصدی دموکرات‌ ها در میان کسانی که در انتخابات میان دوره ‌ای 2014 رای دادند تنها به دو درصد می ‌رسد. به این ترتیب بزرگ ترین چالش‌ دموکرات‌ ها برای سال آینده تشویق میزان کافی از رای دهندگان برای شرکت در این انتخابات است.

همچنین این نظرسنجی‌ نشان داد که یک پنجم آمریکایی‌ ها معادل 21 درصد گفتند که به میزان زیاد یا خوب به جمهوری‌ خواهان در کنگره برای تصمیم‌ گیری های درست برای آینده کشور اعتماد دارند. اوضاع دموکرات‌ ها کمی بهتر بود و 27 درصد آمریکایی ‌ها چنین احتمالی را به حزب دموکرات دادند.

همچنین 34 درصد آمریکایی‌ ها به تصمیمات ترامپ اعتماد داشتند اما 46 درصد گفتند که اصلا به ترامپ برای هر تصمیمی اعتماد ندارند. 28 درصد نیز گفته اند که به دموکرات ‌ها و جمهوری‌ خواهان هیچ کدام اعتماد ندارند.

بخشی از این نظرسنجی روز گذشته منتشر شده بود که نشان می داد ترامپ منفورترین رئیس جمهور در 70 سال گذشته آمریکا است. تنها 37 درصد از شرکت ‌کنندگان در نظرسنجی به فعالیت‌ های ترامپ رای مثبت دارند و 59 درصد دیگر شهروندان از سیاست‌ های او ابراز نارضایتی کردند. این رقم نارضایی بسیار بالاست و تنها در دوره ریاست جمهور «هری ترومن» در 70 سال گذشته دیده شده بود.

نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و ای بی سی نیوز در دوره زمانی 29 اکتبر تا 1 نوامبر از 1005 آمریکایی و با خطای 3.5 درصد به عمل آمده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.