صندوق کودکان ملل متحد در زمینه بحران سوء تغدیه کودکان مسلمان که از ظلم ستم دولت میانمار و بودائیان افراطی فرار کرده و به بنگلادش پناه برده اند هشدار داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف»، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «وضعیت سوء تغذیه کودکان آراکانی در مسیر مهاجرت اجباری به دلیل ظلم ستم دولت میانمار و بودائیان افراطی به بنگلادش، وارد مرحله حادتر و جدی‌تری شده است».

در ادامه این بیانیه آمده است: "26 هزار کودک بنگلادشی از ظلم و کشتار دولت میانمار به اردوگاه کوتوپالونگ بنگلادش پناه برده اند. این کودکان علاوه بر مشکل کمبود آب و غذا در معرض ابتلا به بیماری‌هایی چون اسهال و عفونت‌های دستگاه تنفسی قرار دارند. بحران سوء تغذیه حاد در میان کودکان آراکانی دو برابر پیش بینی‌ها مشاهده شده و باید سریعا به این مسئله رسیدگی شود. درمان بیش از ده هزار کودک که از سوءتغذیه حاد رنج می برند در 15 مرکز درمانی یونیسف و شرکای آن ادامه دارد».

«ادروارد بیگبدر» نماینده یونیسف در بنگلادش اعلام کرد: «کودکانی که از منطقه آراکان میانمار پس از پشت سر گذاشتن سفری بسیار خطرناک خود را به اردوگاه های بنگلادش رسانده اند با بحران جدی سوءتغذیه مواجه هستند. بحران سوءتغیه این کودکان در حال حاضر قابل پیشگیری و درمان است اما اگر به موقع رسیدگی نشود خطرات مرگباری در پی خواهد داشت».

در تحولی دیگر، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات با دولت میانمار حاصل نشده است، تاکید کرد که باید حقوق مسلمانان آراکان برای بازگشت به خانه هایشان تضمین شود.

«استفان دوژاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست مطبوعاتی روزانه خود در پاسخ به سوالاتی در مورد بحران مسلمانان آراکان و مذاکرات انجام شده با دولت میانمار اظهار داشت: مذاکرات با دولت میانمار تا کنون بی نتیجه بوده است. وضعیت منطقه همه چیز را نشان می دهد، هنوز نتوانسته ایم کمک‌های بشردوستانه را به آراکان ارسال کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: آراکانی‌ها باید آزادانه به خانه های خود بازگردند و برای این مسئله باید تمام حقوق این افراد که از خشونت‌های دولت میانمار مجبور به پناه بردن به بنگلادش شده اند، تضمین شود.

بنابر این گزارش، ارتش میانمار از 25 آگوست گذشته به بهانه «مبارزه با شبه نظامیان مسلح» حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرده است. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان خود را از دست داده‌اند اما به علت ممانعت میانمار از هرگونه تردد در مرز این کشور با بنگلادش آمار دقیقی از تعداد جان باختگان در دست نیست. همچنین بیش از 300 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.طبق آخرین گزارش سازمان ملل شمار مسلمانانی که از 25 آگوست به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به بیش از 600 هزار نفر رسیده است.

از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.ارتش میانمار در تاریخ 25 آگوست گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.