ارتش سوریه و هم پیمانانش شهر مهم «دیرالزور» مرکز استان دیرالزور را به طور کامل از داعش بازپس گرفتند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، ارتش سوریه و همپیمانانش موفق شدند شهر«دیرالزور» مرکز استان دیرالزور را به طور کامل از گروه تروریستی داعش بازپس گیرند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از مخالفان سوری اعلام کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش در عملیاتی نظامی با حمایت هوایی روسیه دیرالزور را به طور کامل آزاد کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که نیروهای دولتی و نیروهای همپیمان اش با حمایت هوایی روسیه به طور کامل شهر دیرالزور را بازپس گرفتند.

«رامی عبدالرحمن» مدیر این دیده بان گفت:درگیری ها به پایان رسید و در این شهر عملیات در جریان است.

پیش از این دیده بان اعلام کرده بود که ارتش سوریه سه منطقه را در دیرالزور آزاد کرده است و یک منبع نظامی سوری نیز گفته بود که ارتش سوریه 80 درصد از شهر را آزاد کرده است.

هنوز به شکل رسمی توسط رسانه ها یا دولت سوریه این خبر اعلام نشده است اما رسانه های دولتی سوریه اعلام کرده بودند که ارتش در این شهر که در شرق کشور واقع شده در حال پیشروی برای آزادی کامل آن است.

بنابر این گزارش، ارتش سوریه ماه سپتامبر گذشته برای پایان دادن به محاصره دیرالزور توسط داعش که از سه سال پیش بخش هایی از این شهر را به محاصره در آورده بود به آن حمله کرد و موفق شد محاصره را شکسته و بخش هایی عمده ای از شهر و حومه آن را آزاد کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.