رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنیه دستوری اجرایی درباره پذیرش پناهندگان در ایالات متحده آمریکا امضا کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به نقل از رویترز، کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که « ایالات متحده آمریکا به پذیرش پناهندگان بیشتری در اراضی اش از هر کشوری در جهان ادامه می دهد و به حمایت از پناهندگان به شکل مضاعف ادامه می دهیم لیکن در عین حال سلامت آمریکایی ها را نیز حفظ می کنیم».

در این بیانیه آمده است که «وزیر کشور ، وزیر امنیت داخلی و مدیر سازمان اطلاعات عمومی تأکید کردند که بهبود در فرایند گزینش که برنامه پذیرش پناهندگان ارائه می کند  برای تضمین امنیت و رفاه ایالات متحده کافی است و وزیر خارجه و وزرای دیگر می توانند این فرایند(پذیرش پناهندگان) را از سر گیرند در عین حال تدابیر ویژه درباره ورود برخی از گروه های پناهندگان که همچنان ورودشان به کشور تهدیدی احتمالی برای امنیت ایالات متحده آمریکا به شمار می رود، به اجرا در می آید».

در همین حال دولت آمریکا تأکید کرد که واشنگتن برنامه پذیرش پناهندگان از 11 کشور را با تشدید معیارهای گزینش کسانی که آنها را خطر خاصی می داند، از سر می گیرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در 23 سپتامبر گذشته اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا ورود شهروندان کره شمالی را در چارچوب ممنوعیت جدید سفر که محدودیت هایی اضافی بر کشورهای ایران، چاد، لیبی، سوریه، ونزوئلا، یمن و سومالی  اعمال می کند را ممنوع می کند و این کار از 18 اکتبر آغاز می شود و سودان از این فهرست حذف شد.

برخی مسئولان آمریکایی روز سه شنبه گفتند که دولت ترامپ به شکل موقت رسیدگی به درخواست های بیشتر پناهندگان از 11 کشور که آنها را بسیار خطرناک می داند را متوقف می کند و در عین حال پذیرش پناهنده از دیگر کشورها را از سر می گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.