نتایج اولیه انتخابات اتریش نشان می دهد حزب پوپولیست و ضد اسلامی «آزادی» اتریش در جایگاه سوم قرار دارد و گسترش اسلام ستیزی این کشور و به ویژه مسلمانان آن را جدا تهدید می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد نتایج اولیه انتخابات اتریش نشان می دهد «سباستین کورتس» 31 ساله، وزیر خارجه‌ کنونی اتریش از حزب محافظه ‌کار در انتخابات روز یکشنبه  پیشتاز است و او به جوان ترین رهبر دولتی در اروپا تبدیل شده است.

شمارش آرا حاکی از آن است که در این انتخابات حزب محافظه ‌کار «مردم» اتریش با کسب 31.7 درصد آراء قوی‌ ترین حزب شده است. آراء این حزب نسبت به انتخابات دور پیش حدود هشت درصد افزایش نشان می ‌دهد.

پس از آن، حزب سوسیال دموکرات اتریش که تاکنون قوی ‌ترین حزب در پارلمان اتریش بود، با 27 درصد آراء در جایگاه دوم قرار گرفت. در جایگاه سوم نیز حزب «آزادی» اتریش قرار دارد که یک حزب راستگرای پوپولیست است.

بازنده‌ بزرگ انتخابات اتریش حزب سبزها بود که در این انتخابات فقط 3.8 درصد آراء را کسب کرد و از آنجا که در اتریش برای ورود به پارلمان یک مانع چهار درصدی وجود دارد، این حزب احتمالا این بار در پارلمان اتریش نماینده‌ ای نخواهد داشت.

کارزار انتخاباتی در اتریش این بار کاملا تحت تاثیر موضوع مهاجران و پناهجویان بود و بسیاری از ناظران آن را کارزاری «کثیف» ارزیابی کردند. کار به جایی کشید که دو حزب بزرگ محافظه‌ کار و سوسیال دموکرات اتریش علیه یکدیگر شکایت کردند.

سباستین کورتس از ماه ‌ها پیش در نظرسنجی ‌ها برنده‌ این انتخابات معرفی می‌ شد. وی وعده داده بود که در صورت پیروزی، سیاست سختگیرانه ‌ای در قبال مهاجران در پیش خواهد گرفت و آن را تقریبا به صفر درصد خواهد رساند. کورتس همچنین از پایان فعالیت کودکستان ‌های اسلامی حمایت کرده است و این سیاست همراستا با سیاست ‌های اسلام‌ ستیزانه حزب آزادی است.

«هاینتس کریستیان اشتراخه» رهبر حزب راست پوپولیست آزادی نیز گفته بود که اتریش باید برای حفظ منافع ملی خود در رابطه با پناهجویان، سیاستی مانند چهار کشور لهستان، چک، مجارستان و اسلواکی در پیش بگیرد.

حزب آزادی به شدت با گسترش اسلام اروپا مخالف است. این حزب موضع بسیار قوی و روشن علیه مسلمانان دارد و مدت طولانی است که خواهان منع پوشش چهره زنان (روبنده) بوده است. این مسئله نهایتا تبدیل به قانون شد. اگر این حزب هم در دولت آتی ائتلافی اتریش باشد قصد دارد تا مزایایی که به پناهجویان می ‌دهند را قطع کند.

بنابراین انتظار می رود نتیجه این انتخابات اوضاع را برای مسلمانان این کشور وخیم کند.

دولت اتریش ائتلافی از دو حزب سوسیال دموکرات و محافظه‌ کار بود که به دلیل اختلافات شدید در ماه مه سال جاری فروپاشید و این امر انتخابات زودهنگام را در دستور کار قرار داد. اکنون انتظار می ‌رود که دولت آینده را ائتلافی از دو حزب محافظه ‌کار و راست پوپولیست تشکیل دهد. در صورت تحقق این امر انتظار می ‌رود که سیاست اتریش نه تنها در قبال اصلاحات اتحادیه اروپا، بلکه همچنین در موضوع پناهجویان تغییر بنیادی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.