نیروهای ارتش سوریه به فرماندهی سرتیپ« سهیل الحسن» معروف به النمر پس از تمرکز در شرق رود فرات در حال ایجاد پل ها و انتقال زره پوش ها و تانگ ها به ساحل شرقی رود فرات هستند تا عملیات خود را برای آزادی کامل دیرالزور ادامه دهند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، منابع رسانه ای اعلام کردند که ارتش سوریه امروز موفق شد که در دیرالزور از رود فرات عبور کرده و در شرق آن متمرکز شود.

این منابع گفتند که اطلاعات میدانی رسیده حکایت از آن دارد که «نیروهای النمر» ارتش عربی سوریه از رود فرات عبور کرده و در کرانه شرقی آن تمرکز کنند.

منابع رسانه ای تأکید کردند که نیروهای ارتش سوریه به فرماندهی سرتیپ« سهیل الحسن» معروف به النمر پس از تمرکز در شرق رود فرات در حال ایجاد پل ها و انتقال زره پوش ها و تانگ ها به ساحل شرقی رود فرات هستند تا عملیات خود را برای آزادی کامل دیرالزور ادامه دهند.

ارتش سوریه روز گذشته موفق شده بود با ادامه پیشروی خود در دیرالزور کوه«الثرده» را آزاد کند و دامنه امنیت فرودگاه نظامی دیرالزور را گسترش دهد و اطراف آن را به طور کامل امن کند.

در تحولی دیگر، مرکز آشتی ملی «حمیمیم» که توسط روسیه اداره می شود اعلام کرد که 10 فرمانده نظامی گروه های مسلح سوری از این گروه ها جدا شده به ارتش سوریه ملحق شدند.

از سوی دیگر، برخی ساکنان شهر «ادلب» به المیادین گفتند که افراد مسلح خارجی ترکمن تبار به منطقه مرزی سوریه با ترکیه منتقل شدند.

این منابع تأکید کردند که حرف و حدیث هایی میان خارجی های مسلح وجود دارد مبنی بر اینکه انتقال آنها به مرزها مقدمه ای برای بازگرداندن شان به کشورهای شان است.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، نیز اعلام کرد که بیش از هزار غیرنظامی از جمله 236 کودک و 166 زن در حمله آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه به شهر الرقه طی سه ماه گذشته کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که 175 متخصص مواد منفجره را برای از بین بردن مین ها در دیرالزور به سوریه اعزام می کند.

ارتش سوریه و هم پیمانانش تپه 17 جنوب غرب لشکر پشتیبانی را در ریف جنوبی دیرالزور آزاد کردند.

بنابر این گزارش، محاصره شهر دیرالزور سوریه پس از حدود چهار سال روز چهاردهم شهریور ماه با همکاری نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن و پشتیبانی هوایی جنگنده های سوریه و روسیه شکسته شد. 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.