مجتهد نوشت: روزنامه«نوگا تارنوبوسکی» که در امور اسرائیل تخصص دارد و دارای جایگاه جهانی است تأکید کرده است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به اسرائیل سفر کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «مجتهد» وبلاگ نویس مشهور عربستانی در تویتتی تأکید کرد که سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به سرزمین های اشغالی تأیید شده است.

مجتهد نوشت: روزنامه«نوگا تارنوبوسکی» که در امور اسرائیل تخصص دارد تأکید کرده است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به اسرائیل سفر کرده است.

مجتهد که حساب شخصی اش را یک میلیون و 880 هزار نفر دنبال می کنند نوشت:« گمان می کنند که ملت ها به عادی سازی روابط راضی شدند شاید آنها با واکنشی رو به رو شوند که هرگز فکرش را نکردند».

بلافاصله پس از این توییتر هشتک«#ابن -سلمان- به اسرائیل سفر کرد» در شبکه های اجتماعی منتشر شد و فعالان همین خبر را از روزنامه نگاران صهیونیستی مانند«آریل کاهنا» که اولین کسی بود که به شکل انحصاری تأکید کرد که ولیعهد عربستان هفته گذشته مخفیانه به سرزمین های اشغالی سفر کرد، نقل کردند.

پایگاه اینترنتی «هیته البث الاسرائیلی باللغه العربیه»نیز روز پنجشنبه گذشته به نقل از «شمعون آران»خبرنگارش اعلام کرد که یک شاهزاده از دیوان پادشاهی عربستانی سعودی طی روزهای اخیر به شکل مخفیانه به سرزمین های اشغالی سفر کرد و با مسئولان اسرائیلی ایده هل دادن صلح منطقه ای به جلو را مورد رایزنی قرار داد.

این پایگاه اینترنتی افزود که دفتر نخست وزیری و وزارت خارجه حاضر به واکنش به این خبر نشدند این در حالی است که در گذشته نیز اخباری درباره تماس های میان دو طرف اسرائیلی و عربستانی در این زمنیه منتشر شده است.

پایگاه «عربی21» نیز به نقل از روزنامه «میکور ریشون» صهیونیستی  روز یکشنبه نوشت که «محمد بن سلمان همان کسی است که هفته گذشته به سرزمین های اشغالی سفر کرد و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دیدار کرد».

در همین حال، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل روز چهار شنبه گذشته در توئیتی در توییتر نوشت:آن چه امروز در روابط ما با کشورهای عربی رخ می دهد بی سابقه به شمار می رود.این حجم از همکاری هنوز فاش نشده است ولی بسیار گسترده تر از هر زمانی در گذشته است.این همان تغییر بزرگ است!

این در حالی است که پیش از این افسر سابق سازمان امنیت امارات که در شبکه‌های اجتماعی با نام کاربری «بدون ظل» می‌نویسد نیز اعلام کرد محمد بن سلمان ولیعهد آل سعود چند روز قبل به صورت سری به اسرائیل سفر کرده است.

 بدون ظل در توئیتر نوشت محمد بن سلمان همراه با ژنرال انور عشقی افسر سازمان اطلاعات عربستان سعودی و یک تیم دیپلماتیک به صورت سری به تل آویو رفتند تا با مقامات رژیم صهیونیستی گفت و گو کنند.

او در پست دیگری نوشت یکی از شروط بانک جهانی برای اعطاء وام به عربستان سعودی، به رسمیت شناختن اسرائیل است. این شرط بهانه جدیدی است تا بن سلمان باب گفت و گو با رژیم اشغالگر را بگشاید.

اخیرا رادیو «صدای اسرائیل» نیز از سفر یک شاهزاده بلندپایه آل سعود به اسرائیل به صورت سری خبر داده بود. این رادیو در افشاگری خود نوشته بود این شاهزاده با تعدادی از مقامات بلندپایه و رده اول رژیم صهیونیستی در مورد «راهکارهای پیشرفت صلح در منطقه» گفت و گو کرده است!

بعد از افشای این خبر، دفتر نخست‌وزیر و وزارت خارجه اسرائیل از هر گونه توضیح در این مورد خودداری کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.