نیروهای آمریکایی از سوری های حاضر در پایگاه التنف خواستند که با ارتش سوریه بجنگند اما این سوری ها حاضر به این کار نشده و گفتند که ما در این جا حاضر شده ایم تا با داعش بجنگیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری اسپوتنیک عربی در گزارشی نوشت:«محمد السلام» مسئول امنیتی سابق در پایگاه « التنف» سوریه گفت که فرماندهان گروه های مسلح در  پایگاه نظامی آمریکایی در التنف سوریه سلاح های آمریکایی را به گروه تروریستی داعش می فروشند.

السلام مسئول سابق بخش وابسته به گروه های مسلح در پایگاه التنف سوریه  درباره  جزئیات حمایت از داعش گفت:  «مهند الطلاع» فرمانده گروه« مغاویر الثوره» به گروه داعش سلاح می فروخت و زمانی که این مساله را فهمیدیم به آمریکایی آن را اطلاع دادیم اما کاری که آمریکایی ها کردند این بود که این فرمانده را نگه داشتند.

السلام در ادامه افزود:«سلاح هایی که به داعش فروخته می شود سلاح های آمریکایی است که از انواع مختلف است از جمله: «اس پی جی» خودروهایی از نوع«شاس»، خودروهایی از نوع«تاتا»، تفنگ های«ام16» در تعداد بسیار زیاد که آخرین آمار آمریکای ها در این زمینه این بود که آنها 4700 تفنگ از نوع«ام 16»و مسلسل هایی از انواع مختلف را ثبت کرده اند که کم شده است.

وی تأکید کرد:« آنها(نیروهای آمریکایی) از سوری های حاضر در پایگاه التنف خواستند که با ارتش سوریه بجنگند اما این سوری ها حاضر به این کار نشده و گفتند که ما در این جا حاضر شده ایم تا با داعش بجنگیم و نه با ارتش سوریه. آمریکایی ها همچنین تلاش کردند که افراد مسلح وابسته به دیرالزور را به پایگاه «الشدادی» برای جنگ با داعش و پس از آن جنگ با ارتش سوریه منتقل کنند».

السلام در ادامه گفت: به رغم آن که اردوگاه های آوارگان از پایگاه التنف بیش از 20 کیلومتر فاصله ندارد اما هیچ گونه حمایت، آموزش، کمک رسانی و در نهایت امداد به غیرنظامیان وجود نداشت در عوض آمریکایی ها اقدام به آموزش مزدوران به دست کسی کردند که وی را به عنوان فرمانده التنف انتخاب کردند و او مهند است که شمار زیادی از غیرنظامیان را کشته است و آمریکایی ها نیز دیه را می پرداختند.آنها یعنی آمریکایی ها می خواهند به دستاوردی از طریق ملت و از طریق اردوگاه های آوارگان با وعده دولت های محلی و بهبود اوضاع برخی از اهالی، برسند لیکن آمریکایی ها«دروغگو و دشمن اشغالگر هستند» هیچ روزی به فکر اصلاح امور به نفع ملت سوریه نبودند و از طریق همکاری و برخورد من با آنها به این نتیجه رسیدم که آمریکایی ها هرگز مصلحت ملت سوریه را در نهایت نمی خواهند».

بنابر این گزارش،  101 نفر( 41 فرد مسلح، 19 زن و 41 کودک) پایگاه التنف آمریکا را به شکل داوطلبانه ترک کرده و به مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه در منطقه «الحرجله» در ریف دمشق رفتند.

 

نقض آتش بس توسط گروه های مسلح

در همین حال، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نمایندگان طرف روسی در کمیته نظارت بر آتش بس در سوریه 13 مورد نقض آتش بس را طی 24 ساعت گذشته ثبت کردند این در حالی است که طرف ترکیه ای 3 مورد نقض آتش بس را ثبت کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که اوضاع در مناطق کاهش تنش با ثبات ارزیابی می شود.

در این بیانیه آمده است که طرف روس در کمیته مشترک روسیه و ترکیه در زمینه نظارت بر مسائل مرتبط با حوادث نقض نظام توقف درگیری ها طی 24 ساعت گذشته 13 مورد تیراندازی را ثبت کرده است که 12 مورد در «القنیطره» و یکی در «حلب» ثبت شده است. این در حالی است که طرف ترکیه ای 3 مورد را ثبت کرده است که یک مورد در دمشق و یک مورد دیگر در «حماه» و سومین مورد نیز در «لاذقیه» بوده است.

 

سرگردانی گروه های مسلح

المیادین نیز اعلام کرد که گروه تروریستی "جیوش اسود الشرقیه" فاش کرد که اتاق عملیات گروه های مسلح سوری در اردن، موسوم به «اتاق موک» به این نیروها دستور داده است که نبرد با ارتش سوریه دست بکشند و به صحرای این کشور نقل مکان کنند.

 گروه جیش اسود الشرقیه در بیانیه خود آورده است: اتاق موک از ما خواست تا از جبهه های نبرد با ارتش سوریه عقب نشینی کرده و به منطقه صحرای سوریه نقل مکان کنیم.

این بیانیه افزود: انواع فشارها را به ما آورند تا تسلیم شده و نبرد با نظام را متوقف و صحرا را تحویل دهیم.

گروه مسلح جیوش اسود الشرقیه در عین حال با اذعان به اینکه حامیان آنها پشت آنها را خالی کرده اند، گفت: این گروه به فشارها تن نخواهد داد؛ با وجود اینکه در صحنه تنها مانده است و همگان از حمایت از آن دست کشیده اند.

گروه مسلح موسوم به «جبهه ثوار سوریا» نیز در ماه ژوئیه گذشته اعلام کرد که اتاق عملیات موک به ریاست آمریکا پشتیبانی مالی از گروه های مسلح مستقر در جنوب سوریه را متوقف کرده است.

 

خارج کردن عناصر داعش توسط آمریکا

بالگردهای  ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، با هلی برن در ریف غربی استان «دیر الزور» سوریه شماری از عناصر داعش را از منطقه خارج کردند.

به گزارش پایگاه روسیاالیوم ، برخی منابع محلی گزارش داد این عملیات حدود ساعت 5 عصر با سه هلی کوپتر در منطقه «السوح» واقع در جنوب غرب منطقه «المسرب»، در 10 کیلومتری جاده بین المللی، به پایان رسید.

بنابراین گزارش، نیروهای ائتلاف بین المللی چند روز پیش نیز عملیات هلی برن در جنوب معدن نمک در ریف دیرالزور غربی انجام دادند که طی آن دو عنصر اروپایی داعش با خانواده هایشان از منطقه خارج شدند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.