ارتش سوریه به منظور پایان دادن به محاصره دیرالزور و آزادی آن از دست داعش پیشروی به سمت این شهر را آغاز کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از النشره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه عملیات گسترده نظامی آزادی دیرالزور  را آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که ارتش سوریه به منظور پایان دادن به محاصره دیرالزور و آزادی آن از دست داعش پیشروی به سمت این شهر را آغاز کرد.

در همین حال، ارتش سوریه به منظور پیشروی به سمت دیرالزور به شدت با گروه تروریستی داعش درگیر شده است.  هواپیماهای روسی و سوری نیز مواضع گروه تروریستی و استحکامات این گروه را در چندین منطقه از دیرالزور و ریف آن از جمله «البغیلیه»، «الحویقه»، «الجفرا» و «حویجه صکر» بمباران کردند که منجر به انهدام مقر فرماندهی و انبار مهمات و تجهیزات نظامی داعش شد.همچنین ارتش سوریه در محور های«پانوراما» و «الجبیلیه» و «الرصافه» با داعش درگیر شده و شماری از تروریست ها را کشت.

خبرنگار النشره در سوریه نیز گفت که درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه با داعش طی پیشروی ارتش به سمت شهر دیرالزور به وقوع پیوسته است و جنگنده های روسی و سوری و بالگردها و نیز توپخانه سنگین و موشک ها اندازهای ارتش سوریه به شدت مواضع داعش را هدف قرار داده و راه را برای تأمین امنیت بزرگراه «السخنه- دیرالزور» هموار می کنند.

شکست عملیات ائتلاف بین المللی

در همین حال، رسانه های سوری به نقل از برخی منابع محلی اعلام کردند که 3 بالگرد آمریکایی غربی را در شهر دیرالزور دیدند که در نزدیکی محل تجمع عناصر داعش به پرواز درآمده اند.

این رسانه ها به نقل از این منابع نوشتند که این بالگردها را در منطقه معدن نمک در نزدیکی روستای«البویطیه» در ریف غربی دیرالزور دیده شدند. این بالگردها تلاش کردند که عملیات پیاده کردن نیرو  علیه داعش در غرب دیرالزور انجام دهند لیکن این عملیات پس از درگیری با داعش  شکست خورد و آنها مجبور شدند که به سمت مناطق «ریف الرقه» عقب نشینی کنند.

منابع محلی گفتد که نیروهای انجام دهنده عملیات پیاده کردن نیرو پیش از عقب نشینی اقدام به کشتن 12 فرد مسلح وابسته به داعش کردند که 5 خانواده متشکل از 34 نفر همراه با آنها بودند. این منابع فاش کردند که داعش یکی از عناصر گروه آمریکایی که عملیات را انجام دادند به اسارت گرفتند.

بنابر این گزارش، همه مناطق استان دیرالزور تحت اشغال داعش است به استثنای بخش هایی از شهر دیرالزور که همچنان در دست ارتش سوریه است و این بخش ها نیز در محاصره گروه تروریستی داعش است.

 

جبهه القلمون

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از منطقه مرزی لبنان و سوریه گزارش داد که عناصر گروه تروریستی داعش در «جرود راس بعلبک» و «القاع» در لبنان شبانه تصمیم گرفتند که خودشان را به مبارزان حزب الله تسلیم کنند.

خبرنگار اعزامی شبکه العالم تأکید کرد، همه نشانه ها از شهادت سربازان ربوده شده لبنانی حکایت دارد.

«حسین مرتضی» روز یکشنبه از منطقه مرزی لبنان و سوریه گزارش داد: همه نشانه ها بیانگر آن است که سربازان ربوده شده لبنانی همگی شهید شده اند.

خبرنگار شبکه العالم خاطرنشان کرد، شمار این سربازان 8 نفر است و بررسی ها برای شناسایی هویت پیکرها ادامه دارد. 

به گفته خبرنگار العالم، نیروهای مقاومت برای اطمینان از وجود پیکر سربازان، وارد منطقه قلمون شدند.

نیروهای مقاومت لبنان همچنین اعلام کردند پیکر 4 شهید مقاومت را در قلمون غربی بازپس گرفتند. این افراد در نبردهای گذشته به شهادت رسیده بودند.

پیش از این خبرنگار العالم گفته بود که عناصر داعش محل پیکر شهدای حزب الله و سرنوشت نظامیان لبنانی ربوده شده را روشن خواهند کرد.

وی تصریح کرد: داعش این تصمیم را بعد از آن گرفت که مبارزان حزب الله به مواضع عناصر این گروه بسیار نزدیک شدند و از ابتدای ارتفاعات حلیمه قاره بالا رفتند.

خبرنگار العالم گفت: عناصر داعش بعد از اینکه تسلم نیروهای مقاومت اسلامی شوند، به شهر المیادین در استان دیرالزور منتقل خواهند شد.

وی تصریح کرد: توافق همه جانبه است و نیروهای مقاومت هم اکنون درحال شناسایی محل هشت نظامی لبنانی ربوده شده هستند و اعلام خبر سرنوشت آنها را به ارتش واگذار خواهند کرد.

خبرنگار العالم گفت: نیروهای مقاومت پیکرهای چهار شهید مدفون شده در دشت میرا در منطقه قلمون سوریه را تحویل خواهند گرفت.

وی افزود: نیروهای مقاومت یک اسیر در نزد داعش را به همراه پیکرهای دو شهید در منطقه صحرای سوریه را تحویل خواهند گرفت.

خبرنگار العالم به نقل از سرتیپ عباس ابراهیم مدیر کل دستگاه امنیت لبنان گفت: پرونده نظامیان لبنانی ربوده شده امروز بسته می شود.

ارتش لبنان از امروز ساعت هفت صبح به وقت محلی در جرود القاع و راس بعلبک در مرز این کشور با سوریه آتش بس اعلام کرد.

 

آزادی صدها کیلومتر

ارتش سوریه صدها کیلومتر مربع از مناطق مرکزی این کشور را به کنترل خود درآورده است .

نقشه ای که ارتش سوریه به تازگی از محدودۀ عملیات خود در مرکز این کشور تهیه کرده است ، نشان می دهد که از غرب شهر سخنه تا منطقه «الشاعر» در حومۀ شمال شرقی شهر حمص ، سراسر ، به کنترل ارتش و متحدانش درآمده است.

مساحت منطقه ای که در مرکز سوریه به کنترل ارتش و متحدانش درآمده است ، حدود 2 هزار کیلومتر مربع برآورد می شود.

یگان های ارتش سوریه در حومۀ شرقی شهر حمص که در محدودۀ صحرای این کشور واقع است ، همچنان به عملیات علیه داعش ادامه می دهند و پیشروی خوبی به دست آورده اند.

منابع خبری اعلام کردند : نیروهای ارتش در مناطق مهم و راهبردی شرق شهر سخنه دست برتر را دارند و این مناطق در تیررس آنها است.

 

شکست بزرگ داعش در الرقه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه موفق شد مجموعه بسیار بزرگی از عناصر مسلح داعش را نزدیک روستای «غانم علی» در حومه شرقی رقه شکست دهد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای توضیح داد که نیروهای سوریه امروز -یکشنبه- بیش از 800 تروریست را به هلاکت رساندند و 13 تانک و 39 خودروی حامل تیربار و 9 خمپاره انداز را منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است: این عملیات، قوی‌ترین گروه داعش از لحاظ تسلیحات را منهدم کرد. نیروهای سوریه با فرماندهی سرهنگ «سهیل حسن» در طول ساحل شرقی فرات به منظور رفع محاصره از دیرالزور همچنان به پیشروی خود ادامه می دهند.

 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.