در حالی زمان کناره گیری نخست وزیر انگلیس اعلام شده که وی تلاش می کند از کودتای احتمالی هم حزبی هایش دستکم تا آن زمان ممانعت به عمل آورد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه ساندی میرور در گزارشی نوشت: گزارش شده که «ترزا می» نخست‌ وزیر انگلیس پایان اوت 2019 را به عنوان زمان کناره گیری اش از قدرت انتخاب کرده است.

به نظر می رسد ترزا می به خودش فرصت دو ساله ای داده باشد تا شاهد روند اجرای برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) باشد.

او اخیرا نمایندگان را به تفرجگاه رسمی نخست‌ وزیر در «چکرز» دعوت کرده بود تا اطمینان حاصل کند درگیر کودتای حزبی نمی ‌شود.

در همین راستا او گروهی مشتمل بر 15 نماینده مجلس و شرکای آنها را به تفرجگاه خود دعوت کرده و از آنها با شیرینی و شکلات خانگی پذیرایی کرده بود.

همسرش «فیلیپ» هم در این میهمانی حضور داشته و تلاش کرده تا این نمایندگان را متقاعد کند تا اجازه دهند ترزا می پیش از رفتن، روند برگزیت را کامل کند.

یکی از نمایندگان هم حزبی ترزا می به این روزنامه گفت: «مشخص است که او تا سپتامبر 2019 خواهد رفت. او ما را جمع کرده بود تا اطمینان یابد که انتخابات در این فاصله برگزار نخواهد شد.»

این در حالی است که مخالفت ها با ترزا می در داخل دولت وی افزایش یافته است. طبق گزارش‌ ها، بیش از ده‌ ها تن از سیاستمداران محافظه‌ کار متعهد شده ‌اند تا نامه ‌ای با درخواست کناره ‌گیری ترزا می را امضا کنند. برای ساقط کردن دولت ترزا می باید 48 امضا جمع ‌آوری شود تا بتوان رای ‌گیری درون حزبی برای تعیین نخست ‌وزیر جدید انجام داد.

ترزا می در ژوئیه 2016 و پس از استعفای «دیوید کامرون» نخست وزیر پیشین - که پس از اعلام نتیجه همه ‌پرسی درباره خروج کشورش از اتحادیه اروپا از قدرت کناره‌ گیری کرد - روی کار آمد تا دوره او را تکمیل کند اما آوریل 2017 انتخابات پارلمانی زودهنگامی برگزار کرد تا یک دوره پنج ساله در قدرت بماند.

کامرون در زمان نخست وزیری اکثریت را در دست داشت اما ترزا می از کسب اکثریت مطلق باز ماند و همین امر انتقادات بسیاری از سوی هم حزبی‌ های او به دنبال داشت.

ترزا می اکنون در تلاش است تا حمایت هم حزبی هایش را جلب کند تا شاهد چالش رهبری و برکناری از سوی آنان نباشد.

انگلیس در مارس 2019 رسما از اتحادیه اروپا خارج می شود. روز کناره گیری ترزا می پنج ماه پس از این تاریخ تعیین شده است. این در حالی است که قرار است از فردا دوشنبه دور تازه مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شروع شود. «دیوید دیویس» وزیر برگزیت انگلیس فردا در دیدار با «مایکل بارنیه» مذاکره‌ کننده ارشد اتحادیه اروپا درخواست خواهد کرد برای شروع مذاکرات برگزیت انعطاف بیشتری نسبت به لندن نشان دهند. منبعی در دولت انگلیس گفت اکنون زمانی است که باید انعطاف ‌پذیر بود و هرجا که لازم به حل اختلافات است، سازش کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.