مکان: سانتیاگو، شیلی/ منبع: یوتیوب

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری ماران، «مایک پنس» معاون رییس جمهور آمریکا به همراه همسرش تحت مراقب‍ت‌ های شدید امنیتی برای ملاقات با «میچل باچله» رئیس‌ جمهور شیلی وارد این کشور شدند.

شماری از شهروندان عضو «سازمان‌ های ملی حقوق بشری و اجتماعی» و «کمیته مردم بولیواری ونزوئلا» در خیابان‌ های «سانتیاگو» پایتخت شیلی تجمع کرده و در اعتراض به سفر مایک پنس پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

باچله در دیدار با پنس نگرانی‌ خود را نسبت به وخامت بحران سیاسی ونزوئلا ابراز داشت.

رئیس جمهور شیلی که از سوی احزاب مخالف دولت به دلیل نبود قاطعیت در واکنش هایش در مورد ونزوئلا، مورد انتقاد قرار گرفته، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با پنس در این راستا مواضع دولت را تعیین کرد.

وی به منظور روشن شدن مواضع دولت تاکید کرد که شیلی همه تلاش ممکن برای کمک به ونزوئلایی ها در جهت پیدا کردن راه مسالمت آمیز برای برقراری دموکراسی انجام خواهد داد اما از کودتا و مداخله نظامی حمایت نخواهد کرد.

در رابطه با تصویب تحریم ها، باچله تصریح کرد که دولتش، آنچه را که از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه ونزوئلا تصویب شود را اعمال خواهد کرد، هرچند که به نظر می‌ رسد که در حال حاضر رسیدن به یک اجماع برای انجام چنین اقدامی، پیچیده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ، چند روز پیش از احتمال یک مداخله نظامی در ونزوئلا صحبت کرده بود. این اظهارات پر سر و صدای رئیس جمهور آمریکا، همزمان با سفر دوره ای معاونش به چندین کشور آمریکای لاتین اتفاق افتاده که در آنها، پنس تلاش کرده لفاظی های خصمانه ترامپ را ملایم تر کند.

باچله، فرزند یکی از سیاستمداران چپ‌ گرایی است که در دوران دیکتاتوری «آگوستو پینوشه» در زندان به شدت شکنجه شد. بسیاری از منتقدان گسترش روابط سانتیاگو و واشنگتن، آمریکا را حامی کودتای سال 1973 نظامیان علیه «سالوادور آلنده» می‌ دانند.

مکان: سانتیاگو، شیلی

منبع: یوتیوب

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.