پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

به دنبال ماجرای شارلوتزویل؛

پرونده استیضاح ترامپ به روز شد

چند تن از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از همکاران جمهوری‌ خواه خود خواستند تا فرآیند استیضاح ترامپ را در کنگره این کشور آغاز کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه آمریکایی واشنگتن ‌اگزماینر در گزارشی نوشت: برخی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواهان اقدام کنگره در استیضاح «دونالد ترامپ» شدند. این درخواست پس از این مطرح شده است که ترامپ شب گذشته با عقب نشینی از موضع پیشین خود در محکوم کردن هواداران برتری سفیدپوستان در ماجرای خشونت‌ های شهر «شارلوتزویل» در ایالت «ویرجینیا» هر دو طرف ماجرا را مقصر دانست.

«جکی اسپییر» نماینده دموکرات مجلس ایالت «کالیفرنیا» شب گذشته در پیامی توییتری نوشت: «رئیس جمهور نشانه‌ هایی از رفتار دمدمی ‌مزاجی و بی ‌ثباتی روانی را نشان می ‌دهد که کشور را در معرض خطری جدی قرار می ‌دهد. زمان اعمال متمم بیست و پنجم قانون اساسی (برای استیضاح و برکناری رئیس جمهوری) فرا رسیده است».

«گو‌ون مور» نماینده ایالت «ویسکانسین» نیز از جمهوری ‌خواهان خواست تا فرآیند استیضاح علیه ترامپ را آغاز کنند.

مور در بیانیه گفت: «همان گونه که بار دیگر شنیدیم که دونالد ترامپ از کسانی که مسئول شورش مرگبار شارلوتزویل بودند، دفاع کرد و از سویی گروه‌ هایی همچون کوکلاس ‌کلان ‌ها (پشتیبانان برتری نژاد سفید، نژادگرایی، بومی‌ گرایی و نفرت نژادی) و نئونازی‌ ها را مورد تمجید قرار داد، زمان آن فرا رسیده تا جمهوری ‌خواهان و دموکرا‌ت ‌ها اختلافات سیاسی و مباحث فلسفی خود را برای یک آرمان بالاتر کنار گذارند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «برای نجات روح کشورمان، باید با هم متحد شویم و کرامت ملی مان را که با حضور ترامپ در کاخ سفید به تاراج رفته، باز پس بگیریم. دوستان جمهوری خواه من، از شما می خواهم در حد توان خود با ما همکاری کنید تا این مرد را از فرماندهی کل قوا برکنار کنیم. به ما کمک کنید تا از این دوره تاریک در تاریخ کشورمان خارج شویم.»

تلاش برای استیضاح ترامپ موضوع جدیدی برای دموکرات ها نیست.

پیشتر نیز «براد شرمن» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مقاله ‌ای با متهم کردن ترامپ به کارشکنی در مسیر عدالت و دخالت در تحقیقات جاری دولت فدرال درباره مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور، خواهان استیضاح وی شده بود.

تلاش تازه دموکرات ها برای برکناری رئیس جمهور پس از موضع گیری وی در قبال خشونت های شارلوتزویل صورت می گیرد.

او در جمع خبرنگاران در برج ترامپ گفت که رسانه ها به اندازه کافی از گروه های چپ گرایی که در این تظاهرات شرکت داشتند، انتقاد نکرده اند.

تحت فشارهای موجود، ترامپ روز دوشنبه پس از نادیده گرفتن نام بردن از کوکلاس ‌کلان ‌ها و نئونازی‌ ها در اظهارات روز شنبه خود، این بار به آنها اشاره کرد.

در روز سه شنبه وی گفت هر دو گروه هم اعضایی خوب، و هم اعضایی بد دارند.

در طول خشونت های شارلوتزویل یک زن توسط خودرویی که به سمت جمعیت منحرف شده بود، زیر گرفته شده و کشته شد.

«جیمز الکس فیلدز» مهاجم 20 ساله بازداشت شده و به قتل درجه دو متهم شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.