ارتش سوریه و هم پیمانانش آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در استان حمص را آزاد کردند.

 

به گزارش پایگاه پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از النشره، دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که ارتش سوریه و هم پیمانانش شهر« السخنه»آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در استان «حمص» را آزاد کردند.

در همین زمینه خبرنگار النشره در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه پرچم این کشور را در مرکز شهر السخنه به اهتزاز درآرد این در حالی است که درگیری ها در بخش شرقی شهر هنوز ادامه دارد و پیش بینی می شود که عناصر داعش به زودی از این بخش نیز فرار کنند.

شهر سخنه واقع در شمال شرق شهر تاریخی تدمر و در 50 کیلومتری مرز استان دیرالزور قرار دارد. بیشتر مناطق استان دیرالزور در اشغال تروریست های داعش است.

خبرگزاری رسمی سوریه روز گذشته-شنبه- اعلام کرده بود، یگان های ارتش از سه جبهه شهر سخنه را محاصره کرده‌اند.

نیروهای ارتش سوریه شماری از تونل های مورد استفاده تروریستها در محور عین ترما ـ جوبر در شرق دمشق را به کنترل درآوردند و برخی از آنها را منفجر کردند.

در همین حال، گروههای مسلح مناطق الزبلطانی و القصاع و باب توما در دمشق را با گلوله و خمپاره هدف قرار دادند.

العالم نیز اعلام کرد که تحصن اهالی دو شهرک تحت محاصره «فوعه» و «کفریا» در ریف شمالی شهر ادلب وارد بیست و چهارمین روز خود شد.

اهالی شهرک های فوعه و کفریا با تحصن خود خواهان شکسته شدن هرچه سریعتر محاصره تحمیلی علیه خود از بیشن از دو سال پیش هستند.

این دو شهرک در محاصره گروههای تروریستی است.

اهالی فوعه و کفریا همچنین خواهان اجرای توافقنامه امضا شده و بازگردادن مفقودان انفجار منطقه الراشدین و ورود کمک های انسانی فوری به شهرک های خود هستند زیرا از پنج ماه پیش کمکی وارد این دو شهرک نشده است و اوضاع انسانی و پزشکی اهالی ناگوار است.

در تحولی دیگر، ارتش سوریه و هم پیمانان اش منطقه« تل ابو قل» ، «ضهور رجم» و تپه های « الملح» در جنوب شهر السخنه در ریف شمالی حمص را آزاد کردند.

همچنین ارتش سوریه روستای« مارینا» را در جنوب شرق شهر«اثریا» در ریف شرقی «حماه»پس از درگیری با عناصر داعش آزاد کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.