ارتش سوریه و همپیمانانش موفق شدند که به شهر«السخنه» در استان حمص برسند و عناصر گروه تروریستی داعش را در این شهر به طور کامل محاصره کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از سانا، ارتش سوریه در ادامه پیشروی هایش گروه تروریستی داعش را  در آخرین پایگاهش در استان «حمص» محاصره کرد.

ارتش سوریه و همپیمانانش موفق شدند که به شهر«السخنه» در استان حمص برسند و عناصر گروه تروریستی داعش را در این شهر به طور کامل محاصره کنند.این اقدام در چارچوب طرح اصلی حمله چند جانبه علیه گروه تروریستی داعش صورت گرفته است.

السخنه در بزرگراه اصلی در صحرا میان «تدمر» و بخش باقی مانده از شهر«دیرالزور» که در کنترل دولت سوریه در مسافتی نزدیک به 130 کیلومتر در شرق واقع شده است.

ارتش سوریه و هم پیمانانش از جمله حزب الله در صحرای این کشور در شرق پیشروی می کنند تا به پایگاه گروه تروریستی  داعش در مقابل «وادی الفرات» حمله کنند.

یک جبهه دیگر در شمال نیز گشوده شده است به طوری که ارتش و هم پیمانانش در کنار ساحل جنوبی فرات در جنوب الرقه پیشروی می کنند. هواپیماهای روسی از این حمله پشتیبانی می کنند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه در منطقه «جوبر» در نزدیکی دمشق پیشروی کرده و شماری از ساختمان های مسکونی را از اشغالگری گروه تروریستی جبهه النصره آزاد کرد.

 

 

 تخریب گسترده الرقه

در همین حال، معاون مدیرعامل هلال احمر سوریه در«الرقه»، از سازمان های بین المللی و سازمان ملل خواست برای پایان دادن به بمباران مراکز خدمات عمومی و زیر ساخت های شهر مداخله کنند.

پایگاه روسیا الیوم، به نقل از«دینا الاسعد» که هم اکنون ساکن شهر الرقه است، گفت: جنگنده های ائتلاف بین المللی، ساختمان بیمارستان دولتی این شهر را شامگاه پنج شنبه با بمب های فسفری بیش از 20 گلوله هدف قرار داده وژنراتورهای برق، خودروهای بیمارستان و دیگر بخش های این بیمارستان را بمباران کردند.

معاون مدیرعامل هلال احمرگفت: این بیمارستان دولتی که هم اکنون در معرض بمباران و تخریب قرار گرفته به بیش از 100 هزار نفر از ساکنان شهر الرقه خدمت رسانی می کرده است.

وی افزود:عناصر داعش خود دارای بیمارستان و مراکز پزشکی ویژه هستند و هیچ یک از آنان به این بیمارستان مراجعه نمی کنند.

معاون مدیر عامل هلال احمر سوریه افزود: شهرالرقه شاهد تخریب و نه آزاد سازی است.

وی افزود: دیگر هیچ مدرسه، مسجد یا نانوایی وجود ندارد حتی ساختمان های دولتی نیز کاملا تخریب شده اند وچاه هایی که شهروندان پس از قطع خطوط اصلی آب رسانی از آن استفاده می کردند، بمباران شده و فقط دو نانوایی در شهر الرقه باقی مانده است.

وی  در ادامه تصریح کرد که : بیشتر ساختمان های شش طبقه در مناطق نزدیک به خطوط درگیری با توجه به وجود تک تیراندازهای داعش تخریب شده اند.

این در حالی است که صاحب خانه ها به محض ورود افراد مسلح به منازل خود ،از ترس بمباران، خانه های خود را رها کردند.

 «فواز العساف »مدیرعامل هلال احمر الرقه نیز گفت: ائتلاف بین المللی و نیروهای دموکراتیک سوریه، در درگیری ها، سیاست زمین سوخته را دنبال می کنند.

وی با اشاره به تخریب بیش از 65 مرکزدولتی که کارخانه شکر مهم ترین و بزرگترین مرکز اقتصادی استان الرقه بود، همه تخریب شدند.

وی افزود:مدارس، نانوائی ها، بانک ها و بازارها که هم اکنون بدون کالا و مشتری است نیز بمباران شده اند.

در بمباران هوایی  مناطق مسکونی شهر الرقه توسط آمریکا نیز 43 غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

 گفتنی است نیروهای دموکراتیک سوریه، درگیری های آزاد سازی الرقه از  چنگال داعش را از چند ماه پیش آغازکرده و بر 45 درصد از این شهر تسلط یافتند.

 

همکاری ارتش های لبنان و سوریه!

در تحولی دیگر، یک منبع نظامی لبنانی هماهنگی نظامی مستقیم میان ارتش های لبنان و سوریه علیه گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد.

یک منبع نظامی لبنانی با اعلام این که ارتش لبنان با ارتش سوریه در مقابله با داعش در مرز دو کشور همکاری نمی کند، گزارش رسانه های داخلی درباره هماهنگی نظامی مستقیم میان دو ارتش را نفی کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از این منبع اعلام کرد که ارتش لبنان از قدرت نظامی لازم برای مقابله با گروه داعش و شکست آن بدون هرگونه حمایت منطقه ای یا بین المللی، برخوردار است.

روزنامه «الجمهوریه» لبنان پیشتر به نقل از منابع نظامی از وجود هماهنگی نظامی مستقیم میان ارتش های لبنان و سوریه در مقابله با داعش  خبر داد.

خاطرنشان می شود که حضور عناصر داعش و النصره در مرزهای لبنان، برای این کشور از بازتاب های نظامی جنگ داخلی سوریه خطرناک‌تر است.

براساس این گزارش ارتش لبنان در عملیات ماه گذشته حزب الله علیه تروریست های النصره شرکت نکرد اما انتظار می رود به صورت گسترده حمله آینده علیه داعش را هدایت کند.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، دیروز جمعه اعلام کرد که حمله علیه عناصر داعش در مناطق مرزی لبنان به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: ارتش لبنان از طرف مرزهای لبنان به این گروه حمله خواهد کرد و در عین حال حزب الله و ارتش سوریه نیز از جانب سوریه به این گروه  حمله خواهند کرد.

یک منبع نظامی لبنانی نیز گفت که  که ارتش لبنان از مدتی پیش عملیاتی گسترده علیه داعش آغاز کرده و راه های امدادرسانی این گروهک را بسته است.

ارتش لبنان از روز گذشته مواضع تروریست های داعش را در مناطق «راس بعلبک» و «بقاع» در شمال شرق لبنان گلوله باران می کند.

 

اعزام نیرو توسط ترکیه به مرز سوریه

رسانه های ترکیه از ارسال تجهیزات نظامی جدید ارتش این کشور به مرز سوریه خبر دادند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز شنبه به نقل از منابع نظامی اعلام کرد که نیروهای ترکیه تجهیزات نظامی سنگین به منطقه ای در مرز با سوریه ارسال کرده‌اند.

خبرگزاری دوغان نیز اعلام کرد که تانک ها و توپ های هاوتزر ارتش ترکیه در قالب کاروانی متشکل از 6 کامیون وارد منطقه «کیلیس» در مرز این کشور با سوریه شده است.

به گفته منابع ترک، این توپ های جنگی در نزدیکی منطقه «عفرین» سوریه که در سیطره یگان های حمایت مردمی کرد قرار دارد، مستقر خواهد شد.

ترکیه این تجهیزات را برای تقویت یگان های نظامی مستقر در مرزهای تحت سیطره کردهای سوریه ارسال کرده است.

آنکارا یگان های حمایت مردمی را ادامه حزب کارگران کردستان می داند. ترکیه این حزب را سازمانی تروریستی توصیف می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.