موسس فیس‌ بوک بلندپروازی ‌ها زیادی دارد که شاید یکی از آنها گرفتن جای ترامپ باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پایگاه اینترنتی پولتیکو در گزارشی نوشت: در سیلیکون ولی (دره سیلیکون) جایی که غول ‌های فناوری دنیا حضور دارند، شایعاتی درباره بلندپروازی‌ های سیاسی موسس فیس‌ بوک جریان دارد.

«مارک زاکربرگ» موسس فیس ‌بوک، تمایل برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا را رد کرده و دوستانش هم همینطور، اما این انکار همانقدر ضعیف بود که وقتی در سال 2016 «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور وقت فرانسه از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور کنونی درباره تمایلش برای رئیس جمهور شدن پرسید، او هم این موضوع را نفی کرد.

سفرهای او را مقامات سابق دولت های پیشین برنامه ریزی می کنند و او یکی از استراتژیست های «هیلاری کلینتون» را اجیر کرده و عکاس سابق «باراک اوباما» او را در سفرهایش همراهی می کند و از او عکس می گیرد.

زاکربرگ بلندپروازی ‌ها زیادی دارد و می خواهد که شهروندان را از طریق دنیای فن آوری گردهم آورد.

البته هنوز قطعی نیست که رئیس فیس ‌بوک کلید ریاست جمهوری آمریکا را در دست خواهد گرفت. او در ماه ژوئن فیس ‌بوک را با کلیسا مقایسه کرده بود؛ کلیسایی با اعضایی که می‌ خواهند خود را وقف جامعه کنند.

شاید او ترجیح می ‌دهد پاپِ کلیسایی شود که به زودی 3 میلیارد عضو خواهد داشت و یا رئیس جمهور کشوری با 325 میلیون نفر جمعیت.

زاکربرگ 33 ساله چه رئیس جمهور بشود یا نه، به زودی یکی از قدرتمندترین مردانی خواهد شد که دنیا به خود دیده است. او همچنین در نسل خود تاثیرگذارترین فرد بوده است و البته برای دموکراسی آمریکایی امر اطمینان‌ بخشی است که او بر دونالد ترامپ پیروز شود.

زاکربرگ اکنون با خود فکر می کند: ترامپ تنها میلیاردر نیست. من از او باهوش تر، ثروتمندتر، و پرطرفدارترم. پس اگر بخواهم، می توانم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.