پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

ایندیپندنت در گزارشی نوشت:

آیا ترامپ روانی است؟

انجمن روانکاوان آمریکا به اعضای خود اجازه داد به طور علنی سلامت روانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را بررسی کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه ایندیپندنت نوشت: انجمن روانکاوان آمریکا سلامت روانی دونالد ترامپ را بررسی می کند.

انجمن روانکاوان آمریکا به اعضای خود اجازه داد به طور علنی درباره سلامت روانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بحث کنند.

در نامه ارسالی برای 3500 عضو انجمن روانکاوان آمریکا گفته شده است:«ما نمی خواهیم مانع استفاده دانش علمی اعضای سازمان در این خصوص شویم».

در این بیانیه آمده است: «علت نوشته شدن این نامه اعتقاد به ارزش دانش روانکاوی در توضیح رفتارهای انسانی است. ما نمی ‌خواهیم اعضایمان را از استفاده مسئولانه از علم‌ شان منع کنیم.»

به گفته رئیس سابق انجمن روانکاوان آمریکا، «رفتار ترامپ با آنچه متخصصان قبلا با آن مواجه شدند، فرق دارد و در حقیقت بی سابقه است. بنابراین قانون ممنوعیت معاینه روانی چهره‌ های سرشناس از راه دور را می توان نادیده گرفت.»

روانشناسان و روانکاوان آمریکا به طور سنتی باید پایبند به قانونی مشهور به قانون «گلد واتر» مربوط به سال 1973 باشند که به آنها اجازه بحث درباره سلامت روانی چهره ‌های سرشناس و یا معاینه آنها از راه دور و بدون ویزیت را نمی‌ دهد. با این حال انجمن روانکاوان آمریکا اعلام کرد که این حکم درمورد دونالد ترامپ به دلیل رفتار بی سابقه او می‌ تواند صادق نباشد.

دکتر «پرودانس گورگوچون» رئیس سابق این انجمن گفت: این تصمیم به دلیل نگرانی فزاینده درباره سلامت روانی ترامپ اتخاذ شده است.

علت مطرح شدن این مساله «ایمان به ارزش های دانش روانکاوی در توضیح رفتار انسان» عنوان شده است.

این در حالی است که یک انجمن دیگر آمریکا به نام انجمن «روانپزشکی» آمریکا که یک گروه حرفه ای گسترده‌ تر نسبت به انجمن روانکاوان است و مسئول تدوین قانون گلد واتر بوده همچنان به اعضایش تاکید کرده که به این قانون پایبند باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.