مجتهد در توئیتی این پرسش را مطرح کرد که آیا روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا در دامی افتاد که «محمد بن سلمان»ولیعهد جدید عربستان برایش پهن کرد و این روزنامه کنار زدن بن نایف را به گونه ای توجیه کرد که خودش از آن خبر نداشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری اسپوتنیک عربی در گزارشی نوشت: جدیدترین توئیت های شهروند عربستانی مشهور به نام«مجتهد» واکنش های متفاوتی این بار داشت آن هم با توجه به محتویات این توئیت ها و اطلاعاتی که به سطح بسیار خطرناک یا بسیار سری ارتقا پیدا می کند.

مجتهد در توئیتی این پرسش را مطرح کرد که آیا روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا در دامی افتاد که «محمد بن سلمان»ولیعهد جدید عربستان برایش پهن کرد و این روزنامه کنار زدن بن نایف را به گونه ای توجیه کرد که خودش از آن خبر نداشت. وی افزود که بن سلمان اکنون تلاش می کند تا اطلاعاتی درباره وضع عقلی و ذهنی پدرش به بیرون درز دهد تا پرش بر کرسی پادشاهی را توجیه کند.

نیویورک تایمز همچنین نوشت که اوضاع عقلی بن نایف به دلیل اعتیاد رو به وخامت رفت.

مجتهد در توئیتی دیگر آن چه نیویورک تایمز درباره « اوضاع عقلی بن نایف به دلیل اعتیاد رو به وخامت رفت» را نقل کرد نوشت که این اطلاعات توسط تیم بن سلمان به بیرون درز پیدا کرد تا دور کردن بن نایف از قدرت توجیه شود. پایگاه اینترنتی«هوف پست» نیز نوشت که این نخستین باری نیست که در آن بن سلمان نیویورک تایمز را «فریب می دهد» پیش از این نیز این روزنامه متهم به « چشیدن این فریب شد»، آن زمان که «توماس فریدمن» نویسنده مشهورش مقاله ای طولانی درباره جانشین ولیعهد در آن زمان و چشم انداز«2030» وی برای عربستان، منتشر کرد؛ امری که باعث زیباسازی چهره بن سلمان شد.

شایان ذکر است که مجتهد که پیش از این اطلاعاتی را درباره کاخ پادشاهی عربستان منتشر کرد که درست از آب در آمد نسبت به گام بعدی بن سلمان  هشدار داد گامی که برکناری خود پادشاه است به ویژه پس از آن که ویدیوئی از ملک« سلمان بن عبدالعزیز» منتشر شد که در حال گفت و گو با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا درباره شاهزاده«خالد» پسرش و سفیر جدید عربستان در واشنگتن در آخرین دیدار میان این دو در چارچوب  تلاش ها برای حل بحران خلیج فارس با قطر و همسایگانش منتشر شد و در این ویدیو اظهارات ملک سلمان غیر عادی به نظر می رسد.

مجتهد خبری که  خبرگزاری رویترز شب چهارشنبه 19 جولای 2017 به نقل از یک منبع سعودی که نامش را فاش نکرد، منتشر کرد، تایید کرد؛بر اساس این خبر ملک سلمان این ماه بیانیه ای را ضبط کرده است که بر اساس آن به نفع پسرش از قدرت کنار می رود و این را یک شاهد عینی در کاخ پادشاهی گفته است.

این خبرگزاری به برخی گمانه زنی های دیپلمات ها و مسئولان عربستانی همزمان با صعود ناگهانی محمد بن سلمان درباره قصد ملک سلمان برای چشم پوشی از کرسی پادشاهی به نفع پسرش اشاره کرد.

این منبع یاد شده به خبرگزاری رویترز گفت که این بیانیه ممکن است هر آن منتشر شود یا در ماه سپتامبر سال 2017 منتشر شود.

این اطلاعات با اطلاعاتی که صفحه« دوران جدید» در توییتر در دو هفته پیش منتشر کرد مطابقت دارد این صفحه تأکید کرد که توافق بر سر چشم پوشی ملک سلمان از قدرت به نفع پسرش رسما صورت گرفته است و«اکنون زمینه و بستر برای منصوب کردن بن سلمان در جریان است» لیکن درباره زمان اعلام این انتصاب چیزی ننوشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.