هنوز مشخص نیست که آیا امارات پایگاه های اینترنتی قطر را هک کرده است یا به طرف دیگری پول داده است تا این کار را بکند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از برخی مسئولان در دستگاه اطلاعاتی آمریکا نوشت که امارات متحده عربی هک برخی صفحه ها در شبکه های اجتماعی و پایگاه های خبری وابسته به دولت قطر را در اواخر ماه می گذشته به منظور انتشار سخنان آتشین دروغ منسوب به امیر قطر را سازماندهی کرد؛ امری که باعث به وجود آمدن بحران دیپلماتیک شد.

واشنگتن پست در ادامه نوشت که در سخنان منسوب به شیخ«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در ماه می گذشته وی از جنبش مقاومت اسلامی( حماس) تمجید کرده و ایران را یک«قدرت اسلامی» دانست. در واکنش به این سخنان عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و همه ارتباط های زمینی هوایی و دریایی با این کشور را نیز قطع کردند و این کشور را از پنجم ماه ژوئن محاصره کردند و دوحه را متهم به حمایت از تروریسم کردند.

قطر در اواخر ماه می اعلام کرد که هکرها با هک پایگاه های اینترنتی دولت این کشور سخنان جعلی منسوب به امیر قطر را منتشر کردند؛ امری که کشورهای حاشیه خلیج فارس حاضر نشدند بپذیرند.

 مسئولان اطلاعاتی آمریکایی هفته گذشته اطلاعاتی به دست آوردند که مورد تحلیل قرار گرفت و نشان داد که مسئولان برجسته در دولت امارات عملیات نفوذ الکترونیکی و حمله سایبری احتمالی را در 23 ماه می یعنی یک روز قبل از هک پایگاه های اینترنتی دولت قطر را مورد بررسی قرار دادند.

این روزنامه در ادامه نوشت: مسئولان آمریکایی گفتند که هنوز مشخص نیست که آیا امارات پایگاه های اینترنتی قطر را هک کرده است یا به طرف دیگری پول داده است تا این کار را بکند.

این روزنامه آمریکایی نام مسئولان اطلاعاتی را در گزارش خود نیاورده است.

واشنگتن پست در ادامه نوشت:« یوسف العتیبه» سفیر امارات در ایالات متحده آمریکا این گزارش را تکذیب کرد و در بیانیه ای گفت که دروغ است.

العتیبه در بیانیه ای گفت: واقعیت رفتار و رویکرد قطر است، حمایت و کمک مالی به تندروهایی مانند طالبان تا حماس(!) و قذافی، تحریک به خشونت و تشویق افراطگرایی و تضعیف ثبات همسایگانش.

در همین حال، وزارت خارجه آمریکا حاضر نشد درباره این اطلاعات و پرسش های خبرگزاری رویترز در این زمینه پاسخ دهد.

بنابر این گزارش، اف بی آی در زمینه تحقیقات درباره هک پایگاه های اینترنتی قطری، با قطر همکاری می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.