نیروهای عراقی و نیروهای مردمی پس از آزادی کامل شهر موصل مرکز استان نینوا قصد دارند دیگر شهرهای اشغال شده توسط داعش را آزاد کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از النشره، «کریم النوری» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی(نیروهای مردمی) اعلام کرد که نیروهای عراقی پس از آزادی کامل شهر«موصل» به سمت شهر«تلعفر» در غرب استان نینوا و شهر«الحویجه» در جنوب غرب استان «کرکوک» و دیگر مناطق باقی مانده در استان های « صلاح الدین» و «الانبار» می روند تا آنها را نیز از گروه تروریستی داعش بازپس گیرند.

النوری افزود که اکنون درگیری ها برای پاکسازی باقی مانده مناطق قدیمی شهر قدیمی موصل در بخش غربی این شهر از داعش ادامه دارد و این منطقه به لحاظ نظامی ساقط شده به شمار می رود و بقایای تروریست ها در نوارهای کوچکی در محاصره قرار دارند و منتظر مرگ خود هستند.

این فرمانده الحشد الشعبی تأکید کرد که رسیدن نیروهای عراقی و سوری به مرزهای مشترک یعنی پایان دولت خلافت فرضی داعش است.

وی تصریح کرد که نیروهای عراقی که به دلیل حساسیت موضوع و پیچیدگی های منطقه ای و بین المللی قصد ندارند داخل اراضی سوریه بروند و در این زمینه باید میان دولت های عراق و سوریه رایزنی هایی صورت گیرد. همچنین ماموریت اصلی الحشد الشعبی مقابله با تررویست ها و دفاع از مرزهای عراق است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.