ارتش سوریه ادعای گروه های مسلح مبنی بر استفاده ارتش از سلاح شیمیایی در الغوطه در شرق دمشق را به شدت تکذیب کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، ارتش سوریه با صدور بیانیه ای هر گونه استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه «عین ترما» در «الغوطه» در شرق دمشق علیه گروه های مسلح را به شدت تکذیب کرد.

فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه ای تأکید کرد که فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح همه ادعاها درباره استفاده از سلاح شیمیایی را تکذیب می کند و نیروهای ارتش از هیچ گونه سلاح شیمیایی نه در گذشته و نه در هیچ زمان دیگری استفاده نکرده است زیرا در اصل چنین سلاح هایی را در اختیار ندارد.

در این بیانیه آمده است که برخی پایگاه های اینترنتی وابسته به گروه های تروریستی اخبار دروغ و عاری از صحت –همانطور که عادت کرده اند- منتشر کردند و این بار اخباری دروغی درباره استفاده از سلاح شیمیایی در الغوطه شرقی توسط ارتش سوریه علیه تروریست های موسوم به فیلق الرحمن در عین ترما منتشر کردند.

برخی منابع رسانه ای معارضان سوری مدعی شده بوند که ده ها غیرنظامی در پی استفاده نیروهای دولتی از گازهای شیمیایی در پی ناکامی در حمله به شهر عین ترما دچار حالت خفگی شدند.

این نخستین بار نیست که گروه های مسلح مدعی استفاده از سلاح های شیمیایی می شوند پیش از این و در ماه مارس گذشته نیز مدعی شده بودند که نیروهای ارتش سوریه در حمله به شهر«خان شیخون» در استان «ادلب» از گاز شیمیایی استفاده کرده است که بر اساس همین ادعای ثابت نشده آمریکا به فرودگاه نظامی«الشعیرات» در استان حمص حمله موشکی انجام داد.

مرکز آشتی روسیه در سوریه نیز اعلام کرد که ارتش سوریه هیچ گونه سلاح شیمیایی را مورد استفاده قرار نداده است.

در همین حال،ارتش اسرائیل یک مرکز ارتش سوریه را در نزدیکی منطقه«نبع الفوار» در ریف القنیطره گلوله باران کرد. این تجاوز اسرائیلی ها فقط خسارت های مادی در پی داشت.

برخی منابع گفتند که این حمله اسرائیل در پی شکست جبهه النصره و هم پیمانانش برای اشغال شهر «البعث» در ریف القنیطره صورت گرفته است.

این در حالی است که «ابو عبدالله النعیمی» مسئول نظامی جبهه النصره در ریف القنیطره نیز توسط ارتش سوریه کشته شد.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته نیز موفق شدند دو موضع نظامی در اطراف شهر البعث که جبهه النصره به اشغال خود در آورده بود را بازپس گیرند.

با بازپس گیری این دو موضع نظامی اطراف شهر البعث به طور کامل امن شده و نقشه کنترل مناطق به قبل از روز شنبه هفته گذشته بازگردد.

در تحولی دیگر، منابع نظامی سوری نیز گفتند که امنیت به اراضی شرق جاده«اثریا-خناصر» تا غرب رود فرات به طور کامل بازگشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.