ارتش سوریه در دو عملیات جداگانه در شهر درعا و حومه دمشق پیشروی چشمگیری کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از النشره، خبرنگار پایگاه اینترنتی النشره در سوریه گفت که ارتش سوریه به لحاظ نظامی جاده غرب گمرگ قدیم در حومه شهر«درعا» را به کنترل خود درآورد  و گردان دفاع هوایی را نیز آزاد کرد.

این خبرنگار افزود که با این پیشروی ارتش سوریه و دستاوردهایش،  توانست حومه های غربی و شرقی درعا را از هم جدا کرد و گروه های مسلح را در این دو بخش از هم جدا کرد.

ارتش سوریه همچنین توانست منطقه «الکتیبه المهجوره» (گردان متروکه) در غرب منطقه گمرک را نیز بازپس گیرد و بدین ترتیب به مرزهای سوریه و اردن در نزدیکی درعا رسید.

عملیات نظامی ارتش سوریه و پیشروی هایش در شهر درعا و حومه آن پس از پایان آتش بس 48 ساعت آغاز شد که در شهر درعا برقرار شده بود. این عملیات با حمله گسترده توپخانه ای و هوایی آغاز شد.

از سوی دیگر، ارتش سوریه عملیات خود در شمال شرق دمشق و جنوب آن را ادامه داده و منطقه «بیر القصب» جنوب شرق پایتخت را پس از درگیری با گروه های مسلح و وارد آوردن تلفات سنگین به گروه های مسلح آزاد کرد.

ارتش سوریه صبح امروز عملیات گسترده ای را در جبهه شمال شرق پایتخت آغاز کرد و حمله به گروه های مسلح در منطقه «جوبر» و «عین ترما» را  از چند محور ادامه داد و چندین نقطه را آزاد کرد تا بتواند شرق پایتخت را نیز به طور کامل امن کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.