المانیتور در گزارشی از ضرورت همکاری آمریکا با ایران برای شکست داعش سخن به میان آورده و به انتقاد از سیاست های دونالد ترامپ پرداخته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پایگاه آمریکایی المانیتور نوشت: در گزارش هفته گذشته المانیتور که پیش از حملات تروریستی در تهران منتشر شد، به این موضوع اشاره شد که چهار حادثه تروریستی پس از اجلاس ریاض شاهدی دیگر بر پوچ بودن اتهاماتی است که ایران را تهدیدی خطرناک تر از گروه های تروریستی عنوان می کند؛ تروریست هایی که آمریکا، متحدانش و بسیاری از مردم بی گناه را تهدید می کنند.

اکنون که حملات تروریستی در تهران به وقوع پیوسته است، باید نهایتا و سریعا ادعاهایی که درباره ارتباط ایران، داعش و القاعده (!) مطرح شده را مورد بازنگری قرار داد؛ نه تنها به دلیل اینکه چنین ارتباطی بین ایران و گروه های تروریستی وجود ندارد؛ و نه به دلیل اینکه ایران در حال کمک به عراق و سوریه برای مبارزه با این گروه ها است؛ بلکه به دلیل آنکه هزینه های چنین اتهاماتی به ایران، برای آمریکا و متحدانش بالا بوده و احتمال می رود بیش از این نیز شود. در ذهن منحرف عوامل داعش، که از زمان سفر «دونالد ترامپ» به ریاض در مسیر کشتار پیش رفته اند، پیام های حین اجلاس و پس از اجلاس را می توان به عنوان پیامی برای آغاز یک مرحله جدید از جنگ فرقه ای دانست.

باید دقت کرد که اهداف تروریست های داعش و القاعده از 21 ماه می تاکنون، انگلیس (یک کشور غربی)، یک منطقه شیعه نشین در بغداد، تهران و مسیحیان قبطی مصر بوده اند.

اهداف داعش و القاعده از ادیان و فرقه های مختلف بوده اند و تروریست ها به کشتار خود ادامه خواهند داد؛ به همین علت است که ما باید به دنبال مبارزه فرا مذهبی و فرقه ای توسط کشورهای مختلف با داعش و دیگر تروریست ها باشیم؛ نه اینکه در حمایت از یک طرف درگیری های فرقه ای موضع گیری کنیم. و روشن است که آمریکا نباید به دنبال دامن زدن به این درگیری ها باشد.

بیانیه دونالد ترامپ پس از حملات تهران مبنی بر اینکه «کشورهایی که از تروریسم حمایت می کنند در خطر آن قرار دارند که قربانی تروریسمی شوند که خودشان ساخته اند»، تنها موجب تعمیق شکاف های منطقه ای می شود. مناسب ترین اقدام این است که ترامپ در چنین شرایطی بر لزوم تلاش مشترک برای مبارزه با تروریسم تاکید کند. عراق و مصر که قربانیان اخیر تروریسم کشورهای حامی تروریسم نبوده اند.

به گفته برخی از تحلیلگران، حملات تروریستی به تهران به معنای تغییر قواعد بازی است که همه منطقه را به لبه پرتگاهی عمیق کشانده است. از نگاه تهران، این حملات بخشی از جنگ نیابتی است که برخی کشورها برای جبران شکست هایشان در عراق، سوریه و یمن در پنج سال گذشته، در حال طراحی آن هستند. ایران می داند که این گونه حملات تلاشی برای فشار آوردن بر ایران و مردمش است. این حملات این حقیقت را نشان می دهد که اگر ایران با این هیولاها در منطقه نمی جنگید، آنها مدت ها قبل به اینجا آمده بودند.

هرچند آمریکا و متحدانش با ایران اختلافاتی دارند، دشمن مشترک آنها داعش است و ضرورت مبارزه با داعش فرصت مناسبی برای کنار گذاشتن اختلافات است.

تحقیقات در خصوص حملات تروریستی تهران همچنان ادامه دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.