در حالی که شعارهای ضد ایرانی اعراب و آمریکایی ها بار دیگر در اجلاس ریاض تکرار شده است، همه می دانند که ایران محور صلح و دفاع از مظلومان و ستمدیدگان جهان و عربستان زادگاه بسیاری از تکفیری ها است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نشنال پاکستان در گزارشی نوشت: در میان تمام هیاهوها، نشست اخیر در ریاض با حضور 56 رهبر مسلمان برگزار شد.

در این اجلاس سرتا سر تناقض، ترامپ در چهره جدیدی ظاهر شد. وی در کل مبارزات انتخاباتی خود علیه مسلمانان شعار می داد، با این حال او در ریاض خود را پیام آور «دوستی، امید و عشق» نشان می داد.

هیچ کس زمانی را از خاطر نمی برد که ترامپ «باراک اوباما» سلف خود را به خاطر خم شدن مقابل پادشاه عربستان مسخره کرد. با این حال روزنامه های برجسته عربستان و عرب تصاویر ترامپ را در حالی منتشر کردند که او در مقابل ملک سلمان برای دریافت مدال خم شده است.

دست دادن اوباما با ملک عبدالله، در طول سال اول ریاست جمهوری اش نیز سر و صدای زیادی به پا کرد.

اجلاس ریاض و دیدار ترامپ با سران عرب با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان شد. نتیجه انتخابات ایران نشان داد که مردم این کشور از یک فرد میانه رو حمایت کردند، در حالی که رئیس جمهور فعلی آمریکا فردی تندرو است و آشکارا جامعه مسلمانان را تهدید می کند.

ترامپ در سخنرانی خود شعارهای ضد ایرانی سر داد و خواستار انزوای این کشور شد. وی بارها و بارها در اولین سفر خارجی خود علیه ایران سخن گفت. عربستان سعودی، آمریکا و اسرائیل نیز در یک یادداشت مشترک ایران را هدف قرار دادند.

این در حالی است که چندی پیش «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان سعودی طی یک مصاحبه تلویزیونی گفت که ایران به بهانه امام زمان (عج) در صدد تسلط بر منطقه است. عقل سلیم در اینجا این سوال را مطرح می کند که چرا این پادشاهی اینقدر نگران «ناجی بشریت» است.

قاطعانه باید گفت که این شاهزاده از هدف قرار دادن ایران حتی با دستاویز قرار دادن امام زمان نیز هیچ ابایی ندارد.

برای کسانی که توهین به مقدسات بسیار مهم است، این ادعاهای فریبکارانه محمد بن سلمان را نمی توان نادیده گرفت. چگونه می توان به دلایل سیاسی یکی از چهره های مقدس مانند امام مهدی را دستاویز ادعاهای خود قرار داد؟ فردی را که قرآن و احادیث از او به عنوان تجسم ارزش های الهی و نشانه مسلم خدا یاد می کنند.

ایران به کرات از سوی آمریکا و متحدانش به حمایت از تروریسم متهم می شود همان گونه که «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در اوایل سال جاری این ادعاها را مطرح کرد.

البته نباید فراموش کرد که ایران در میان هفت کشور مسلمانانی بود که با حکم جنجالی ترامپ برای ممنوعیت سفر به آمریکا مواجه شد.

جا دارد با توجه به این اتهامات بی اساس علیه ایران، یک نگاه گذرا بر جدول زمانی ترور جهان در قرن 21 بیاندازیم:

خط سیر حملات تروریستی آشکار جهان عبارتند از: حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 توسط القاعده، انفجار قطار شهر «مادرید» در سال 2004 توسط القاعده، بمب گذاری های شهر «لندن» در سال 2005 توسط مردانی با هویت پاکستانی، حملات تروریستی در سال 2011 در نروژ، حملات مرگبار پاریس در نوامبر 2015 توسط داعش، بمبگذاری استانبول در سال 2016 که گفته شد یک گروه جدایی طلب کرد با همکاری داعش مسئول آن بوده، حمله داعش در شهر «بروکسل» بلژیک در سال 2016، و حتی حمله «کالیفرنیا» که مسئولیت آن را هم یک زن و مرد وابسته به داعش برعهده گرفتند.

به همین ترتیب حملات تروریستی بمبئی یا حملات اخیر منچستر نیز هیچ ارتباطی به ایران ندارند.

بیایید مواضع ایران را از زمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بررسی کنیم. ایران در انتقاد از طرح های امپریالیستی آمریکا و متحدانش حرف نخست را زده است. این کشور، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به عنوان «شیطان بزرگ» یاد می کند.

ایران عربستان سعودی را به همکاری ضمنی با رژیم صهیونیستی متهم کرده است.

در گذشته «انور عشقی» ژنرال سابق عربستان و «دور گلد» نماینده سابق رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد روابط دیپلماتیک پنهان داشته اند.

ایران هیچگاه به اجلاس هایی مانند ریاض دعوت نشده است زیرا میزبانان این نشست ها می دانند این کشور آمریکا و اسرائیل را به دلیل نقض حقوق بشر و اقداماتشان در کشورهایی چون یمن و فلسطین به چالش خواهد کشید.

ایران به عنوان تنها مدافع حقوق مردم این کشورها ایستاده است. از این رو حمایت ایران با مردم نهفته است نه با رژیم های توتالیتر که صرفا به دنبال پیشبرد منافع خود در منطقه هستند.

اسلام آمریکایی و اسلام ناب در اندیشه امام (ره)

ایدئولوژی امام خمینی (ره) امروز هم با توجه به دوگانگی که «اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی (ص)» در اجلاس ریاض خاطر نشان می کند، صحیح است. تقابل این دو اسلام در اندیشه امام (ره) بسیار درست بیان شده است.

آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی برای جلوگیری از تحرکات جنبش های مردمی در کشورهایی چون فلسطین، بحرین و یمن با هم همدست شده اند.

اگر ایران هم از این جنبش ها حمایت کند، اینها جنبش های آزادی طلبانه برپا شده توسط مردم، از جمله جنبش فلسطینی مبارزه علیه ددمنشی های رژیم صهیونیستی هستند.

ایران از حوثی هایی که سال ها است گرفتار ظلم و جور قدرت های امپریالیستی جهان هستند نیز حمایت می کند.

از این رو، ایران تنها کشور مسلمانی است که از ستمدیدگان در سراسر جهان، فلسطینی ها، حوثی ها در یمن، و شیعیان در بحرین دفاع می کند و  با داعش در  عراق و سوریه مبارزه می کند.

حمایت از مظلوم در برابر قدرت صهیونیستی تنها جرم و جنایت حزب الله لبنان است وگرنه تاکنون هیچ فعالیت تروریستی در عرصه بین المللی از سوی حزب الله  دیده نشده است.

بنابراین اجلاس ریاض به شکل غیر قابل انکاری ایدئولوژی را که ایران مدت هاست آن را باور دارد، جعل هویت کرده است. این ایدئولوژی این است که قدرت های امپریالیستی جهان علیه مردم مظلوم بسیج شده اند.

تاریخ در خصوص تعامل قدرت های جهانی با فاشیست ها، ظالمان و حاکمان توتالیتر می تواند بهترین گواه باشد.

تحت سلطه سیاست جنگ سرد، دیکتاتورهای کشورهای دیگر برای مقابله با اتحاد جماهیر شوروی متحد شدند.

اکنون تاریخ در حال تکرار است و پادشاهی عربستان سعودی که پایین ترین جایگاه را از نظر شاخص حقوق بشر دارد با امریکایی که مدعی حقوق بشر و صلح است متحد شده است.

در حال حاضر فلسطین سال هاست که قربانی تروریسم آشکار است، با این حال سران عرب - آمریکایی در اجلاس ریاض از حفاظت از منافع اسراییلی صحبت می کنند.

ایران به دامن زدن به درگیری های فرقه ای در منطقه متهم شده است. القاعده، النصره، داعش، طالبان، بوکو حرام شیعه نیستند، بلکه متعلق به ایدئولوژی معروف به «تکفیری» هستند که شبیه به نسخه وهابی اسلام ترویج شده از سوی عربستان است.

بسیاری از این سازمان های تروریستی عربستان سعودی را زادگاه خود می دانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.