کوفی عنان خواستار مذاکره دونالد ترامپ با ایران شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت «دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهور آمریکا باید با ایران گفت و گو کند؛ کشوری که با امضای توافق هسته ‌ای با شش قدرت جهانی و انتخاب مجدد «حسن روحانی» می ‌کوشد با جهان وارد تعامل شود.

عنان که ریاست گروهی موسوم به «ریش ‌سفیدان» که «نلسون ماندلا» آن را تأسیس کرد، بر عهده دارد، گفت اگر فرصتی در اختیار داشته باشد، به ترامپ خواهد گفت که سیاست خصمانه‌ اش در قبال ایران، از جمله دشمن و اشاعه ‌دهنده تروریسم خواندن این کشور، هیچ کمکی به برقراری صلح در خاورمیانه نخواهد کرد.

او در گفتگوی تلفنی با آسوشیتدپرس گفت که «ایران بخشی از راه حل بحران‌ های خاورمیانه از جمله در عراق و سوریه است و ما نمی‌ توانیم از این حقیقت فرار کنیم.»

ریش ‌سفیدان روز سه شنبه در بیانیه ای از انتخاب مجدد روحانی به عنوان «نشانه ای از اینکه ایرانیان به دنبال روابط صلح آمیز با دیگر کشورها هستند»، استقبال کردند.

ترامپ در طول سفر خاورمیانه ای خود از رهبران عرب خواست تا در مخالفت با ایران به رژیم اسرائیل بپیوندند.

اما عنان به ترامپ گفت که وی باید در دیدگاه خود در قبال خاورمیانه به عنوان منطقه ای که درگیر مشکلات و تنش های بسیاری است، بازنگری کند.

او گفت: «آنچه نیاز است برداشتن گام هایی برای خنثی کردن تنش ها و اختلافات است، و نه گام هایی برای اختلاف افکنی. ما باید مراقب حرف هایی که می زنیم و اقداماتی که انجام می دهیم، باشیم. زیرا کلمات می توانند آرامش بخش، تهدید آمیز و یا تحریک کننده باشند.»

عنان گفت به ترامپ خواهد گفت آمریکا باید به توافق هسته ای به عنوان یک توافق خوب احترام گذارد و به او خواهد گفت که مذاکره با ایران مهم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.